Sökning: "Elektroniska marknadsplatser"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Elektroniska marknadsplatser.

  1. 1. Varumärkesintrång och medhjälp vid annonsering på Internet : innehavarens möjligheter att stoppa intrång vid annonsering via sökord och elektroniska marknadsplatser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Juridiska institutionen

    Författare :Lisa Feldthusen; [2014]
    Nyckelord :Immaterialrätt;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Utveckling och förändring inom digital musikdistribution

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Christian Bayard; [2011-09-08]
    Nyckelord :Digital musikdistribution; musikindustri; köpprocess; elektronisk handel;

    Sammanfattning : Jag har presenterat komponenterna individ, teknik och marknad som utgör musikindustrins grundläggande drivkraft för förändring. I företagsintervjun har jag använt den kvalitativa metoden och diskuterat de individuella processerna, olika tekniker och varierande, ögonblickliga elektroniska marknadsplatser som kan förändra ett köpbeteende. LÄS MER

  3. 3. Mervärdesskatt på elektroniska tjänster – förmedling och omsättningsland : Vem säljer till konsumenten vid förmedling av elektroniska tjänster?

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Karl-Magnus Sahlén; [2011]
    Nyckelord :moms; mervärdesskatt; förmedling; elektronisk; tjänst; eu-rätt; skatterätt;

    Sammanfattning : Program och spel, eller kort sagt appar, till så kallade smartphones har på kort tid blivit en allt större och mer lukrativ marknad för utvecklare av sådana program och spel. Försäljningen av dessa appar sker allt som oftast via olika marknadsplatser där konsumenten blir presenterad för appar från ett stort antal olika utvecklare. LÄS MER

  4. 4. ANVÄNDBARHET OCH HANDLINGSBARHET PÅ ELEKTRONISKA B2B MARKNADSPLATSER : En fallstudie på Visma Proceedo ur leverantörens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :Mikael Ahlinder; Martin Wiklund; [2009]
    Nyckelord :Användbarhet; handlingsbarhet; elektronisk marknadsplats; B2B;

    Sammanfattning : De elektroniska marknadsplatsernas betydelse för affärstransaktioner världen över har ökat dramatiskt de senaste åren. Allt fler företag väljer att ta med sina befintliga kundkontakter eller skapa nya via dessa marknadsplatser. LÄS MER

  5. 5. Hur kan elektroniska marknadsplatser anpassas för att underlätta integrering med leverantörernas interna informationssystem?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :Emir Dizdarevic; Sadmir Halilovic; [2008]
    Nyckelord :Elektroniska marknadsplatser; B2B; Systemintegration; Integration;

    Sammanfattning : Elektronisk handel (e-handel) mellan företag ofta kallad B2B är ingen ny företeelse. Olika företag har genom åren investerat mycket i att automatisera sina interna processer, som har lett till stora effektivitetsbesparingar. Med hjälp av teknikens framfart fick man också möjligheter att utbyta information automatiskt mellan olika företag. LÄS MER