Sökning: "Elektroniska marknadsplatser"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Elektroniska marknadsplatser.
1. Varumärkesintrång och medhjälp vid annonsering på Internet : innehavarens möjligheter att stoppa intrång vid annonsering via sökord och elektroniska marknadsplatser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. Utveckling och förändring inom digital musikdistribution
Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Jag har presenterat komponenterna individ, teknik och marknad som utgör musikindustrins grundläggande drivkraft för förändring. I företagsintervjun har jag använt den kvalitativa metoden och diskuterat de individuella processerna, olika tekniker och varierande, ögonblickliga elektroniska marknadsplatser som kan förändra ett köpbeteende. LÄS MER
3. Mervärdesskatt på elektroniska tjänster – förmedling och omsättningsland : Vem säljer till konsumenten vid förmedling av elektroniska tjänster?
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Program och spel, eller kort sagt appar, till så kallade smartphones har på kort tid blivit en allt större och mer lukrativ marknad för utvecklare av sådana program och spel. Försäljningen av dessa appar sker allt som oftast via olika marknadsplatser där konsumenten blir presenterad för appar från ett stort antal olika utvecklare. LÄS MER
4. ANVÄNDBARHET OCH HANDLINGSBARHET PÅ ELEKTRONISKA B2B MARKNADSPLATSER : En fallstudie på Visma Proceedo ur leverantörens perspektiv
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitetSammanfattning : De elektroniska marknadsplatsernas betydelse för affärstransaktioner världen över har ökat dramatiskt de senaste åren. Allt fler företag väljer att ta med sina befintliga kundkontakter eller skapa nya via dessa marknadsplatser. LÄS MER
5. Hur kan elektroniska marknadsplatser anpassas för att underlätta integrering med leverantörernas interna informationssystem?
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitetSammanfattning : Elektronisk handel (e-handel) mellan företag ofta kallad B2B är ingen ny företeelse. Olika företag har genom åren investerat mycket i att automatisera sina interna processer, som har lett till stora effektivitetsbesparingar. Med hjälp av teknikens framfart fick man också möjligheter att utbyta information automatiskt mellan olika företag. LÄS MER