Sökning: "Elisabeth Pierre"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Elisabeth Pierre.

  1. 6. "Ja tack, jag tar chansen att bli rik i Postkodlotteriet, samtidigt som jag stöder våra barn, djuren och miljön..." En kvalitativ retorikanalys om argument i PostkodLotteriets direktreklam

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Karie Mette Bergkvist; Elisabeth Olofsson; [2008-08-13]
    Nyckelord :Postkolonial teori; Reklam; Retorik; ; Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : Titel: ”Ja tack, jag tar chansen att bli riktigt rik i PostkodLotteriet, samtidigt som jag stödjer våra barn, djuren och miljön... LÄS MER

  2. 7. Rum för barn - reklam för vem?

    L2-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Matilda Cervin; Elin Jakobsson; Lena Norlén; Anna Sahlin; [2007]
    Nyckelord :ekonomi; kultur; Bourdieu; Kotler; sponsring; samarbete;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka huruvida problematiken i förhållandet mellan kultur och näringsliv spelar in i frågan om reklam ska få synas i kulturella verksamheter och i sådana fall i vilken utsträckning? I uppsatsen har denna problematik konkretiserats genom en undersökning av sponsringen/samarbetet mellan Åhléns och ”Rum för barn”. Svårigheten ligger i den tradition som sedan länge funnits inom kulturen där ekonomin och kulturen setts som två från varandra vitt skilda poler. LÄS MER

  3. 8. Esther Ellqvist, kvinna och konstnär kring sekelskiftet 1900

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Elisabeth Malmborg; []
    Nyckelord :Esther Ellqvist; Kvinna sekelskiftet 1900;

    Sammanfattning : Syftet med min undersökning var att undersöka Esther Ellqvists situation att verka som kvinnlig konstnär kring sekelskiftet 1900. Jag har utgått från ett genusperspektiv och med hjälp av litteratur och brev från brevsamlingen på Jönköpings läns museum har jag övergripande försökt kartlägga hennes liv som konstnär och kvinna. LÄS MER