Sökning: "Ella Söderberg"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden Ella Söderberg.

  1. 6. Cause-related Marketing - The Best A Company Can Get? : Hur Gillettes varumärkesbild påverkas av kampanjen "The Best Men Can Be"

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ella Ericsson; Sofia Söderberg; [2019]
    Nyckelord :Cause-related Marketing; CRM; Varumärkesbild; Identitetsprismat; unga vuxna konsumenter;

    Sammanfattning : Cause-related Marketing är en marknadsföringsmetod vilken har använts flitigt av företag inom olika branscher, en metod som både bemötts av hyllningar och kritik. Studier har gjorts i hur metoden påverkar ett företags varumärkesbild, men då CRM har fått en nyare skepnad fanns det en relevans i att undersöka huruvida den nyare formen av CRM påverkar varumärkesbilden. LÄS MER

  2. 7. LCA av musikstreaming : Utmaningar och möjligheter

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jussi Kangas; Ella Söderberg; [2019]
    Nyckelord :LCA; IKT; Spotify; Streaming; Hållbarhet; Funktionell enhet; Avgränsningar; Direkta effekter; Indirekta effekter; Strukturella effekter;

    Sammanfattning : Streaming av musik har blivit ett vanligt sätt att konsumera musik på i Sverige. Vidare är Spotify en av de största leverantörerna av musikstreaming i Sverige men också globalt. Att utföra livscykelanalyser (LCA) av IKT-tjänster är ett nytt område där riktlinjerna fortfarande utformas. LÄS MER