Sökning: "Identitetsprismat"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Identitetsprismat.
1. Cause-related Marketing - The Best A Company Can Get? : Hur Gillettes varumärkesbild påverkas av kampanjen "The Best Men Can Be"
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Cause-related Marketing är en marknadsföringsmetod vilken har använts flitigt av företag inom olika branscher, en metod som både bemötts av hyllningar och kritik. Studier har gjorts i hur metoden påverkar ett företags varumärkesbild, men då CRM har fått en nyare skepnad fanns det en relevans i att undersöka huruvida den nyare formen av CRM påverkar varumärkesbilden. LÄS MER
2. Varumärkesidentitet VS image : Att bli sedd är inte samma sak som att bli förstådd
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Syftet med denna rapport är att jämföra hur två företag inom konfektionsbranschen skapar sin varumärkesidentitet samt visa hur den återspeglas i deras image. Rapporten reder ut begreppen varumärkesidentitet och image och applicerar dessa begrepp på företagen H&M och JC. LÄS MER
3. Integrerad företagsidentitet och varumärkesidentitet
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att integrera begreppen varumärkesidentitet och företagsidentitet. Problemet är hur begreppen varumärkesidentitet och företagsidentitet kan integreras i Kapferers identitetsprisma. Teoretiskt har vi utvecklat identitetsprismat utifrån existerande teorier och skapat vår egen referensram. LÄS MER
4. Det servicedrivna organisationsvarumärket som strategisk resurs - ett holistiskt angreppssätt
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats syfte är att undersöka hur en organisation med en hög grad av opåtaglighet i produkterbjudandet och långa kommunikationskedjor kan utveckla sitt organisationsvarumärke som en strategisk resurs. Vi tog vår utgångspunkt i Kapferers identitetsprisma och har sedan utvecklat och problematiserat detta. LÄS MER