Sökning: "Identitetsprismat"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Identitetsprismat.

  1. 1. Cause-related Marketing - The Best A Company Can Get? : Hur Gillettes varumärkesbild påverkas av kampanjen "The Best Men Can Be"

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ella Ericsson; Sofia Söderberg; [2019]
    Nyckelord :Cause-related Marketing; CRM; Varumärkesbild; Identitetsprismat; unga vuxna konsumenter;

    Sammanfattning : Cause-related Marketing är en marknadsföringsmetod vilken har använts flitigt av företag inom olika branscher, en metod som både bemötts av hyllningar och kritik. Studier har gjorts i hur metoden påverkar ett företags varumärkesbild, men då CRM har fått en nyare skepnad fanns det en relevans i att undersöka huruvida den nyare formen av CRM påverkar varumärkesbilden. LÄS MER

  2. 2. Varumärkesidentitet VS image : Att bli sedd är inte samma sak som att bli förstådd

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :HENRIK HAVAS; [2013]
    Nyckelord :varumärkesassociationer; H M; JC; Varumärkesidentitet; varumärkesimage;

    Sammanfattning : Syftet med denna rapport är att jämföra hur två företag inom konfektionsbranschen skapar sin varumärkesidentitet samt visa hur den återspeglas i deras image. Rapporten reder ut begreppen varumärkesidentitet och image och applicerar dessa begrepp på företagen H&M och JC. LÄS MER

  3. 3. Integrerad företagsidentitet och varumärkesidentitet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jeanette Berglund; Annika Olsson; [2002]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; Företagsidentitet; Egna varumärken; EVM; Identitetsprisma; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att integrera begreppen varumärkesidentitet och företagsidentitet. Problemet är hur begreppen varumärkesidentitet och företagsidentitet kan integreras i Kapferers identitetsprisma. Teoretiskt har vi utvecklat identitetsprismat utifrån existerande teorier och skapat vår egen referensram. LÄS MER

  4. 4. Det servicedrivna organisationsvarumärket som strategisk resurs - ett holistiskt angreppssätt

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johannes Larsson; Juuso Lindberg; Jouni Saarinen; [2002]
    Nyckelord :organisationsvarumärke; tjänster; kommunikation; identitet; image; personlighet; marknadsorientering; resursorientering; elasticitet; positionering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna uppsats syfte är att undersöka hur en organisation med en hög grad av opåtaglighet i produkterbjudandet och långa kommunikationskedjor kan utveckla sitt organisationsvarumärke som en strategisk resurs. Vi tog vår utgångspunkt i Kapferers identitetsprisma och har sedan utvecklat och problematiserat detta. LÄS MER