Sökning: "Identitetsprisma"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet Identitetsprisma.
1. Cause-related Marketing - The Best A Company Can Get? : Hur Gillettes varumärkesbild påverkas av kampanjen "The Best Men Can Be"
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Cause-related Marketing är en marknadsföringsmetod vilken har använts flitigt av företag inom olika branscher, en metod som både bemötts av hyllningar och kritik. Studier har gjorts i hur metoden påverkar ett företags varumärkesbild, men då CRM har fått en nyare skepnad fanns det en relevans i att undersöka huruvida den nyare formen av CRM påverkar varumärkesbilden. LÄS MER
2. Flaggskeppsbutiker : en studie om användningen av konceptet på massmarknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The purpose of the study was to investigate how brands in the mass market use flagship stores - both from a marketing perspective and a brand perspective. We wanted to study if the brand identity affects whether a brand chooses to establish flagship stores or not. LÄS MER
3. Varumärket i allas öron : En studie om utveckling av varumärkesidentitet genom det digitala mediet podcast
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Podcast är ett format som blivit mer utbredd de senaste åren och har utvecklats till att bli en marknadsföringskanal för företag. En av Sveriges största, Alex & Sigge, förväntades omsätta upp till 15 miljoner kronor år 2016 på reklamintäkter. LÄS MER
4. "Fashion never sleeps, so neither do we" : En kvalitativ studie som undersöker hur H&M:s varumärke återspeglas genom organisationen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Att anställa rätt personal och utbilda dem i varumärkets grunder och värderingar får en allt mer avgörande roll. Konsumenten påverkas av medarbetaren i butik och de är numera företagets viktigaste marknadsföringskanal. Genom att öka medarbetarens motivation och engagemang sprids varumärkets identitet till konsumenten. LÄS MER
5. Kunglig Hovleverantör som kvalitetsstämpel: : - En studie om kommunikation av kvalitetsstämplar och tilläggsmärkningar
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företag som kommunicerar sitt varumärke och eventuella tilläggsmärkningar utan medvetenhet om kundens uppfattning och förväntan riskerar att förlora sina kunder till konkurrenter. Därav syftar denna kandidatuppsats till att undersöka om det finns diskrepanser i ett företags kommunikation av en kvalitetsstämpel i förhållande till kundens uppfattning och förväntningar av denna kvalitetsstämpel. LÄS MER