Sökning: "Jouni Saarinen"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Jouni Saarinen.

  1. 1. Det servicedrivna organisationsvarumärket som strategisk resurs - ett holistiskt angreppssätt

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johannes Larsson; Juuso Lindberg; Jouni Saarinen; [2002]
    Nyckelord :organisationsvarumärke; tjänster; kommunikation; identitet; image; personlighet; marknadsorientering; resursorientering; elasticitet; positionering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna uppsats syfte är att undersöka hur en organisation med en hög grad av opåtaglighet i produkterbjudandet och långa kommunikationskedjor kan utveckla sitt organisationsvarumärke som en strategisk resurs. Vi tog vår utgångspunkt i Kapferers identitetsprisma och har sedan utvecklat och problematiserat detta. LÄS MER

  2. 2. Varumärkespassion- en studie av varumärkesorientering inom Gröna Konsum

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Siesing; Johannes Larsson; Jouni Saarinen; [2001]
    Nyckelord :varumärkesorientering; passion; Gröna Konsum; teoriutveckling; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen behandlar tillämpligheten av teorin om den varumärkesorienterade organisationen inom detaljhandeln. Vilka är de specifika krav som ställs på varumärkesbyggande inom detaljhandel. LÄS MER