Sökning: "marknadsföring B"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden marknadsföring B.

  1. 1. Kasta ut chintzen : En diskurshistorisk analys av IKEAs reklam ochnationell förnyelse i Storbritannien på 1990-talet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Nilla Steneholt; [2023]
    Nyckelord :IKEA; New Labour; Cool Britannia; kulturell marknadsföring; ideologi; nationell identitet;

    Sammanfattning : Storbritannien präglades på 1990-talet av politiskt och kulturellt nytänkande med New Labour och kulturfenomenet Cool Britannia samtidigt som IKEA försökte etablera sig i landet. Min diskurshistoriska analys undersöker hur IKEAs reklamkampanjer “Chuck out your chintz” och “Stop being so English” anpassades till framväxande föreställningar om ett nytt Storbritannien. LÄS MER

  2. 2. Hästen och hans pojke : Nya perspektiv på hästboksgenren genom en studie av B. Wahlströms Djurböcker för ungdom

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Amelie Planck; [2023]
    Nyckelord :hästböcker; ungdomsböcker; genre; djurböcker;

    Sammanfattning : Abstract I uppsatsen Hästen och hans pojke: Nya perspektiv på hästboksgenren genom en studie av B. Wahlströms Djurböcker för ungdom, diskuteras hästboksgenren och hur den har beskrivits och definierats. LÄS MER

  3. 3. Evaluating Marketing Initiatives using Explainable Machine Learning : An Alternative to Attribution Models

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :João Ferreira; [2023]
    Nyckelord :Explainable Machine Learning; Attribution models; Marketing Automation; Search Engine Optimization; A B testing; Definierad maskininlärning; Attributionsmodeller; Automatisering av marknadsföring; Optimering av sökmotor; A B-tester;

    Sammanfattning : Since its inception, Marketing has always needed more clearly defined incrementality, i.e., a measurement of advertisement effectiveness. Nowadays, Marketing is an evergrowing business; within it, Digital Marketing is taking the spotlight. LÄS MER

  4. 4. Born Socially Responsible? : An exploratory study of Corporate SocialResponsibilities and Triple Bottom Line in the contextof born global firms.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Gustav Mattsson; Clara Sundqvist; [2023]
    Nyckelord :Born globals; Born global firms; Corporate Social Responsibility CSR; Triple bottom line; TBL;

    Sammanfattning : This study is an introduction to the field of Corporate Social Responsibility (CSR) and TripleBottom Line (TBL) utilization in Swedish born global firms. The purpose of this study was toexplore how born globals utilize CSR and TBL and thus contribute to the research field withnew knowledge. LÄS MER

  5. 5. Arbetstillfredsställelse relaterat till empatisk omsorg, perspektivtagande och prestationsbaserad självkänsla

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Amanda Svanberg; Wilma Norström; [2023]
    Nyckelord :Arbetstillfredsställelse; empati; empatisk omsorg; perspektivtagande; prestationsbaserad självkänsla; Job satisfaction; empathic concern; empathy; perspective-taking; performance-based self-esteem; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka relationen mellan arbetstillfredsställelse och empatisk omsorg, perspektivtagande samt prestationsbaserad självkänsla. Studien ämnade även att undersöka ifall empatisk omsorg, perspektivtagande och prestationsbaserad självkänsla kunde predicera arbetstillfredsställelse samt vilken av variablerna som var den bästa prediktorn. LÄS MER