Sökning: "Carl Siesing"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Carl Siesing.

  1. 1. Varumärkesmetaforer- ett holistik synsätt på varumärkes kommunikation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Siesing; Carl Eriksson; [2003]
    Nyckelord :Varumärken; Tjänstemarknadsföring; Företagskultur; Strategi; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen har som syfte att utveckla ett ”mind set” för att styra och analysera varumärken i tjänsteföretag. Uppsatsen är en teoretiskuppsats som genom ett ramverkstänkande försöker att skapa detta ”mind set”. Ramverket hämtas från teorier om tjänstemarknadsföring, varumärken och företagskultur. LÄS MER

  2. 2. Varumärkespassion- en studie av varumärkesorientering inom Gröna Konsum

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Siesing; Johannes Larsson; Jouni Saarinen; [2001]
    Nyckelord :varumärkesorientering; passion; Gröna Konsum; teoriutveckling; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen behandlar tillämpligheten av teorin om den varumärkesorienterade organisationen inom detaljhandeln. Vilka är de specifika krav som ställs på varumärkesbyggande inom detaljhandel. LÄS MER