Sökning: "Ellinor Anna; Ekman Bäck"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ellinor Anna; Ekman Bäck.

  1. 1. Pedagogers uppfattningar om tolkning och omsättning av styrdokument : En jämförande kvalitativ intervjustudie i relation till dramapedagogik i förskolan och på gymnasiet

    M1-uppsats, Institutionen för didaktik och pedagogiskt arbete

    Författare : Ellinor Anna; Ekman Bäck; [2010]
    Nyckelord :Dramapedagogik; styrdokument; pedagogisk dokumentation; formativ;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Pedagogers uppfattningar om tolkning och omsättning av styrdokument : En jämförande kvalitativ intervjustudie i relation till dramapedagogik i förskolan och på gymnasiet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för didaktik och pedagogiskt arbete

    Författare :Anna Bäck; Ellinor Ekman; [2010]
    Nyckelord :Dramapedagogik; styrdokument; pedagogisk dokumentation; formativ;

    Sammanfattning : Det huvudsakliga syftet med vår studie har varit att undersöka hur verksamma pedagoger på förskolan och gymnasiet tolkar och i praktiken omsätter styrdokument i relation till dramapedagogiskt arbete. Studien berör även pedagogernas uppfattningar om vilket slags lärande de får syn på i dramapedagogiska situationer och hur detta formativt bedöms och pedagogiskt dokumenteras. LÄS MER

  3. 3. Pedagogers uppfattningar om tolkning och omsättning av styrdokument : En jämförande kvalitativ intervjustudie i relation till dramapedagogik i förskolan och på gymnasiet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för didaktik och pedagogiskt arbete

    Författare :Ellinor Ekman; Anna Bäck; [2010]
    Nyckelord :Dramapedagogik; styrdokument; pedagogisk dokumentation; formativ bedömning; gymnasium; förskola;

    Sammanfattning : Det huvudsakliga syftet med vår studie har varit att undersöka hur verksamma pedagoger på förskolan och gymnasiet tolkar och i praktiken omsätter styrdokument i relation till dramapedagogiskt arbete. Studien berör även pedagogernas uppfattningar om vilket slags lärande de får syn på i dramapedagogiska situationer och hur detta formativt bedöms och pedagogiskt dokumenteras. LÄS MER