Sökning: "Emelie Rosén"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden Emelie Rosén.

  1. 6. Följa upp och synliggöra barns lärprocesser : En kvalitativ studie om hur pedagoger arbetar och resonerar kring hur barns lärprocesser följs upp och synliggörs

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Annelie Westerlund; Emelie Persson; [2015]
    Nyckelord :Pre-school; learning processes; children s learning; Förskola; lärprocesser; barns lärande;

    Sammanfattning : Title: Making learning visible in a preschool setting- A qualitative study of how teachers work and evaluate how children’s learning can be visualized                          Term: Autumn 2015                                                      Author: Emelie Persson and Annelie Westerlund Mentor: Maria Rosén The objective of this study is to examine how two departments at a preschool work specifically to visualize children’s learning processes, both from a Child Perspective and from the Children's Perspective. The purpose is to investigate questions concerning how teachers follow up and visualize the children’s learning process and how preschool teachers evaluate to what extent children's learning processes should be made visible. LÄS MER

  2. 7. Smartphone Capnography : Evaluation of the concept and the associated CO2 indicating sensor

    Master-uppsats, KTH/Medicinsk teknik

    Författare :Hanna Kuutmann; Emelie Rosén; [2014]
    Nyckelord :capnography; smartphone; carbon dioxide; monitoring of breathing; kapnografi; smartphone; koldioxid; monitorering av andning;

    Sammanfattning : Smartphone capnography is a new concept for respiratory monitoring using a colorimetric sensor in combination with a smartphone and an Android application. Compared to using an infrared spectrophotometric carbon dioxide analyzer (IR-analyzer), the gold standard for respiratory carbon dioxide monitoring, smartphone capnography offers a cheaper and less bulky solution. LÄS MER

  3. 8. Litteracitet i förskolan : En studie om pedagogers reflektioner kring arbetssätt och läroplanens direktiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Emelie Fröier Ulin; Veronica Rosén; [2012]
    Nyckelord :Läs- och skrivinlärning; barns intresse; sociokulturell teori; förskollärare; barnskötare;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en fördjupad kunskap om hur pedagoger arbetar med litteracitet, främst läs- och skrivinlärning i förskolan. Likaså hur dessa pedagoger ser på sin yrkesroll och sitt arbetssätt i förhållande till de riktlinjer och mål läroplanen anger. LÄS MER

  4. 9. Behovsanalys av infusionspumpars funktion ur ett kliniskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknik och hälsa (STH)

    Författare :Hanna Kuutmann; Emelie Rosén; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER