Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Stöttning av talspråkliga färdigheter : Aktiviteter och interaktioner i årskurs 1–3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Emma Konstantakis; [2018]
    Nyckelord :Oral skills; activities; interactions; support; the proximal zone of development; Communication Supporting Classrooms Observation Tool CSCOT ; Talspråkliga färdigheter; aktiviteter; interaktioner; stöttning; den närmaste proximala utvecklingszonen; Communication Supporting Classrooms Observation Tool CSCOT ;

    Sammanfattning : De talspråkliga färdigheterna har en avgörande betydelse för barns kunskapsutveckling och ligger till grund för både läs- och skrivförmågor. Det är således av vikt att skolan erbjuder elever möjlighet att utveckla dessa. LÄS MER

  2. 2. Hur fem lärare i årskurs 1-3 förhåller sig till poesi

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Sanna Gundermann Wikström; Emma Konstantakis; Rasmus Lindström; [2018]
    Nyckelord :identitetsutveckling; lärares attityder; poesi; ramfaktorer; språkutveckling; undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur grundskollärare i årskurs 1–3 arbetar med och resonerar om poesi i sin undervisning. Vilken attityd lärare har till poesi i allmänhet respektive i skolan, hur de beskriver sin poesiundervisning och vilka ramfaktorer som finns i arbete med poesi i skolan var också de frågor vi ville få svar på. LÄS MER