Sökning: "Extramural English EE"
Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden Extramural English EE.
21. The Global Trend towards English-Medium Instruction : A literature review on EMI/CLIL in a Swedish and European Perspective
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/EngelskaSammanfattning : This literature review explores the global trend towards implementing English as a medium of instruction in the form of Content and Language Integrated Learning (CLIL) and English as a Medium of Instruction (EMI) in countries where English is not an official language. Additionally, the essay analyses stakeholders’ perspectives on English language instruction and Extramural English (EE). LÄS MER
22. Perceptions of extramural English and English in the classroom: Swedish upper secondary students’ writing, reading, listening and speaking skills
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/EngelskaSammanfattning : This study examines, through the use of a quantitative questionnaire, to what extent Swedish upper secondary students are involved in receptive and productive extramural English activities and what their perceptions are of learning English inside and outside of school. Extramural English (EE) is a term referring to the English students encounter outside school as extra means ‘outside’ and mural means ‘walls’. LÄS MER
23. Extramural English: Swedish upper secondary students’ beliefs on using and learning English outside the classroom
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/EngelskaSammanfattning : The present study examines students’ use, attitudes and preferences, when it comes to EE (Extramural English). EE is defined as English language activities that learners are engaged in outside their ordinary language class, such as reading books, reading newspapers/magazines, watching TV, watching films, surfing the Internet, playing video games, listening to music, etc. LÄS MER
24. ”Spelen är ju typ alltid på engelska…” : Elevers medvetenhet om MMO-spels påverkan på engelskkunskaper
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Språk-, litteratur- och mediedidaktikSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka elevers uppfattningar om Massive Multiplayer Online-spels (MMO-spel) inverkan på engelskkunskaper. Studien, likt tidigare forskning inom om-rådet, grundar sig i ett sociokulturellt perspektiv. En kvalitativ metod i form av semistruk-turerade intervjuer har använts för att intervjua deltagare i årskurs 6. LÄS MER
25. Gaming and English language development : En kvalitativ studie om samband mellan användande av MMO-spel och engelsk språkutveckling ur ett lärarperspektiv.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Språk-, litteratur- och mediedidaktikSammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka kopplingar mellan användande av MMO-spel och ökad engelsk språkutveckling hos elever i svensk skola ur ett lärarperspektiv. För att besvara syftesfrågorna i studien användes en kvalitativ metod. LÄS MER