Sökning: "Förtroende"

Visar resultat 31 - 35 av 191 uppsatser innehållade ordet Förtroende.

  1. 31. Motivationens betydelse i en expansiv fas : Hur finansiella och icke-finansiella incitament bidrar till motivation hos individen inom entreprenöriella team i startupbolag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Eric Ahlqvist; Ester Hansson; Jakob Sandström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Motivation är väsentligt för individer i arbetslivet, för att kunna arbeta effektivt, vara produktiva och bidra till verksamhetens tillväxt. I yrkeslivet finns flertalet faktorer som bidrar till motivation hos individer, som får dem att prestera bättre, mer effektivt och vara fortsatt motiverade. LÄS MER

  2. 32. Kreativitet i bankbranschen : En jämförelse mellan en kreativ- och en traditionell banklogotyps påverkan på förtroende och kundintentioner.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Cecilia Hägerlund; Martina Ingves; [2022]
    Nyckelord :Creative marketing; word of mouth; share of wallet; kreativ marknadsföring; word of mouth; share of wallet; bank;

    Sammanfattning : Bankbranschen börjar bli mer dynamisk och digitaliserad, vilket har bidragit till att konsumenter lättare kan bli kund hos flera banker. Med 124 banker på marknaden börjar hårdare konkurrens bildas, och tidigare forskning visar på att en kreativ marknadsföring är ett bra sätt att differentiera sig, skapa förtroende och öka kundintentioner. LÄS MER

  3. 33. Vad förmedlar logotypen? : En designstudie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Linnea Takman; [2022]
    Nyckelord :Logo design; Design elements; Design features; Color; Shape; Associations; Confidence; Attitude; Logotypdesign; Designelement; Designegenskaper; Färg; Form; Associationer; Förtroende; Attityd;

    Sammanfattning : Idag väljer allt fler varumärken att förändra designen i sina logotyper, något som orsakat starka reaktioner hos konsumenterna. Genom logotypens visuella element, såsom färg och form, kan känslor, som bland annat hoppfullhet och förtroende, samt associationer till specifika föremål eller företeelser, framkallas hos konsumenterna. LÄS MER

  4. 34. Att inte kunna leva upp till egna och andras förväntningar: Kvinnors erfarenheter av förlossningsdepression

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Jenny Larsson; Karolina Arnqvist Östlund; [2022]
    Nyckelord :Experiences; Perinatal depression; Qualitative review; Women.; Erfarenheter; Förlossningsdepression; Kvalitativ litteraturstudie; Kvinnor.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under de första månaderna efter en förlossning diagnostiseras 8–15% av alla nyblivna mödrar i Sverige med depression. Syfte: Att beskriva kvinnors erfarenheter av att drabbas av förlossningsdepression. Metod: En litteraturstudie genomfördes med nio kvalitativa artiklar. LÄS MER

  5. 35. Ett gott klassrumsklimat : En enkätstudie om lärares arbete och ledarskap för ett gott klassrumsklimat vid mottagandet av en ny klass i lågstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Berg Emelie; Evinger Tora; [2022]
    Nyckelord :Pedagogik; lågstadielärare; klassrumsklimat; lärarledarskap;

    Sammanfattning : I denna studie behandlas lärares arbete för ett gott klassrumsklimat i lågstadiet. Detta genom att undersöka vilka strukturer lärare i lågstadiet implementerar vid mottagandet av en ny klass för att skapa ett gott klassrumsklimat. LÄS MER