Sökning: "kreativ marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden kreativ marknadsföring.
1. Dålig stämning i kyldisken? Konsumentens uppfattning av Oatlys marknadsföring
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inledning: Som svar på den långa traditionen av mejerikonsumtion producerar varumärket Oatly alternativa produkter framställda på havre (Oatly, u.å). LÄS MER
2. Navigerande mellan konst och kommers : En studie om rollkonlikter och gränsdragningar för independent artister
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : This qualitative study highlights how independent artists experience various role conflicts and how they use boundaries. The study takes its point of departure from previous research on how boundaries and role conflicts arise in several different professions. Four separate qualitative interviews have been analyzed according to a thematic analysis. LÄS MER
3. Fake It Till You Make It – En studie om generativ AI:s inverkan på kreativitet utifrån Guilfords Measures of Divergent Thinking
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Artificial intelligence (AI) has emerged as a transformative technology, revolutionizing various domains previously reliant on human interaction. This study explores the potential implications of generative AI on creativity and idéa generation, employing widely used Guildford Measures of Divergent Thinking by Joy Paul Guilford as an assessment tool. LÄS MER
4. Vad innebär det att vara en artistproducent? : En kvalitativ undersökning om artistproducentens kreativa agens
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktionSammanfattning : I denna uppsats undersöks artistproducentens kreativa agens inom fysiska och sociokulturella strukturer såsom studiomiljön och musikindustrin. Studien genomfördes med semistrukturerade intervjuer där 6 respondenter deltog. Tre av respondenterna var verksamma inom popgenren och de andra tre inom rockgenren. LÄS MER
5. Kreativitet i bankbranschen : En jämförelse mellan en kreativ- och en traditionell banklogotyps påverkan på förtroende och kundintentioner.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bankbranschen börjar bli mer dynamisk och digitaliserad, vilket har bidragit till att konsumenter lättare kan bli kund hos flera banker. Med 124 banker på marknaden börjar hårdare konkurrens bildas, och tidigare forskning visar på att en kreativ marknadsföring är ett bra sätt att differentiera sig, skapa förtroende och öka kundintentioner. LÄS MER