Sökning: "Förtroende"

Visar resultat 21 - 25 av 191 uppsatser innehållade ordet Förtroende.

  1. 21. Relationsmarknadsföringens betydelse för digitala nischbanker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Thea Carlbom; Pontus Magnusson; [2022]
    Nyckelord :Digital niche bank; relationship marketing; trust; loyalty; digital media; Digital nischbank; relationsmarknadsföring; förtroende; lojalitet; digitala medier;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur digitala nischbanker i Sverige använder relationsmarknadsföring.  Metod: Studien är genomförd med hjälp av en kvalitativ multipel fallstudie med en deduktiv ansats. Empirin är insamlad genom semistrukturerade intervjuer utförda via Zoom hos fyra svenska digitala nischbanker. LÄS MER

  2. 22. Would you trust me if I lied to you in favor of charity? : The implication of Brand Trust when using Dark Patterns for charity

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Victoria Axelsson; [2022]
    Nyckelord :dark patterns; brand trust; brand trust scale; charity; dark patterns; varumärkesförtroende; varumärkesförtroendeskala; välgörenhet;

    Sammanfattning : Brand Trust is the trust consumers have in brands and have been previously proven to be affected negatively by dark patterns (i.e. design patterns used in websites to deceive their customers). This study is aimed to find out if Brand Trust is affected negatively by dark patterns when used for charity. LÄS MER

  3. 23. Relationen mellan ledarskap och organisationskultur i krishantering: En empirisk studie av Crisis Response Leadership Matrix

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :David Agius; Andreas Jansson; [2022]
    Nyckelord :Crisis; leadership; leadership competencies; crisis management; organizational culture.;

    Sammanfattning : Syfte: Organisationer är beroende av en ledare i krissituationer, men hur behöver ledarskapet anpassas till den rådande organisationskulturen? Tidigare forskning har presenterat en modell Crisis Response Leadership Matrix (CRLM) för att matcha rätt ledare för given organisationskultur. Syftet med denna studie är att genom empiriska observationer utveckla CRLM modellens spektrum. LÄS MER

  4. 24. CSR:s påverkan inom B2B- marknaden : En kvalitativ studie om hur företags CSR- motiv påverkar kunder inom B2B-marknaden

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Ludvig Assarsson; Axel Salqvist; [2022]
    Nyckelord :CSR; legitimitet; transparens; motiv; företagskunder;

    Sammanfattning : Användningen av begreppet Corporate Social Responsibility (CSR) inom företagande har de senaste åren fått stor spridning och blivit viktigare för företag att arbeta med. På grund av den framfart CSR har haft känner sig företagen tvingade att arbeta med dessa frågor för att överleva på marknaden. LÄS MER

  5. 25. Det nya SPAC-fenomenet : i Sverige ur ett investerarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Klara Arvidson; Michaela Lidnert; [2022]
    Nyckelord :SPAC; professionella investerare; förvärv; noteringsprocess; investeringsbeslut; svenska marknaden;

    Sammanfattning : Våren 2021 noterades den första SPAC:en på Nasdaq Stockholm efter att trenden slagit igenom i USA. Amerikanska studier har visat att det finns både för- och nackdelar med SPAC-investeringar och den här studien syftar till att kartlägga det nya fenomenet i Sverige. LÄS MER