Sökning: "Foreign language anxiety FLA"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Foreign language anxiety FLA.
1. Foreign Language Anxiety vs Willingness to Communicate. A Qualitative Study on Swedish EFL Learners’ Perception of Language Anxiety in Correlation With Their WTC
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / LärarutbildningsnämndenSammanfattning : This study aims to investigate the perceived levels of foreign language anxiety (FLA) among six English as a foreign language (EFL) learners and how their personal perceptions affect their willingness to communicate (WTC) in the English classroom. The study utilizes a qualitative approach using semi structured pair interviews, focusing on the learners’ personal experiences. LÄS MER
2. Learning a foreign language in the outdoors : Perceptions of foreign language anxiety and foreign language enjoyment of primary students and teachers when learning English in an outdoor setting
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : The aim of this study is to explore how outdoor education (OE) can influence foreign language anxiety (FLA) and foreign language enjoyment (FLE) when primary students are learning English as a foreign language (EFL). The design was a pre-post intervention study with two experimental groups of 3rd graders of a Catalan state school that participated in an outdoor English session. LÄS MER
3. Förekomst av språkångest hos yrkesverksamma logopeder
Magister-uppsats, Lunds universitet/Logopedi, foniatri och audiologiSammanfattning : Syfte. Studien syftade till att undersöka om logopeder som inte har svenska som förstaspråk upplever mer språkångest jämfört med dem som har svenska som förstaspråk när de använder sin expressiva språkliga förmåga på svenska. LÄS MER
4. De tysta eleverna : att undervisa elever med talängslan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Den här examensuppsatsen tar upp problemet med elever som upplever ängslan att tala ett främmande språk, i detta fall engelska, så kallat foreign language anxiety (FLA). Syftet är ökad kunskap om vad som orsakar FLA, vilka konsekvenser det medför och hur dessa kan hanteras i klassrumsmiljö. LÄS MER
5. Elevers vilja att kommunicera på engelska : En studie om elevers vilja att kommunicera och lärares arbete för att motverka talängslan i årskurs 1–3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Det engelska språket har genom åren börjat undervisas i allt yngre åldrar i Sverige där muntlig produktion utgör en stor del av undervisningen. För många elever är detta kul och spännande men för vissa elever uppstår talängslan. Talängslan avser att känna oro och obehag inför att tala. LÄS MER