Sökning: "Forskning Telemarketing"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Forskning Telemarketing.

  1. 1. Covid-19 & Telemarketing : En studie om hur och om ledarskap förändrats inom telemarketing avCovid-19

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonathan Bergqvist; Martin Sparr; [2022]
    Nyckelord :Kris; pandemi; Covid-19; ledarskap; Telemarketing;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att undersöka om och hur ledarskap förändrats inom telemarketingav Covid-19.Metod: Arbetet har utgått från en kvalitativ metod med ett induktivt synsätt. Semistruktureradeintervjuer har utförts för att samla in data ifrån nio ledare inom tre olika telemarketing företag. LÄS MER

  2. 2. Kommersialiseringen av känslor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Saeunn Geirdal; William Holmberg; [2016]
    Nyckelord :känsloarbete e. emotional labour ; känsloregler e. feeling rules ; kundmöten; service; deep acting; surface acting; telemarketing; vården; läkare; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vår uppsats behandlar ämnet känsloarbete. Känsloarbete är servicearbeten där de anställda måste hantera sina egna och kunders känslor. Dessa arbeten kan föra med sig en rad negativa aspekter och mängden forskning på området som har ägnats åt hur servicearbeten med låg status kan förbättras är mycket knapp. LÄS MER

  3. 3. En undersökning om tillväxtsvårigheter bland småföretagare i Gävle kommun

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Niklas Nordström; Niclas Helgeson; [2010]
    Nyckelord :Småföretag; Gävle kommun; Tillväxt; Tillväxthinder; Tillväxtsvårigheter;

    Sammanfattning : Problemområde: Svenskt Näringslivs sammanställningar av Sveriges kommuners företagsklimat visar att Gävle kommun har ogynnsamma förutsättningar för småföretagare att utveckla och öka sin tillväxt. I och med de små företagens betydelse för att skapa arbetstillfällen kan en grundläggande uppfattning antas att Gävle kommun, med dess höga arbetslöshet och ofördelaktiga företagsklimat, drastiskt bör förändra den situation som idag råder. LÄS MER

  4. 4. Medlyssning i utgående telefonförsäljning. Vad utgör goda förutsättningar för coaching?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Psykologiska institutionen

    Författare :Michael Soderling; [2007]
    Nyckelord :Utgående; telefonförsäljning; medlyssning; coaching;

    Sammanfattning : I call centers bedrivs medlyssning av telefonsamtal i syfte att kontrollera, övervaka, utbilda och utveckla telefonsäljare. Åtta telefonsäljare deltog i reflexiva intervjuer om upplevelser av medlyssning i utgående telefonförsäljning. LÄS MER