Sökning: "Framgångsrik kampanj"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Framgångsrik kampanj.

  1. 1. Militär makt som säkerhetspolitiskt verktyg : En Smart Power analys av hur svensk militär verksamhet mellan 2008-2019 framställs genom strategiskt narrativ

    Magister-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Tom Brandelius; [2019]
    Nyckelord :Smart Power; säkerhetspolitik; makt; militär; strategiskt narrativ;

    Sammanfattning : Småstaters ofta begränsade resurser innebär ett behov av optimering för att uppnå önskadeffekt. Dagens informationsflöde innebär dessutom att det inte räcker med att användaresurser på rätt sätt, alternativa berättelser kan motverka aktören och det narrativ som fårfäste hos allmänheten kan bli det som betraktas som sanningen. LÄS MER

  2. 2. Aktiebaserad crowdfunding : Vägen till framgång

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Vahedi Mina; Vahedi Sara; [2018]
    Nyckelord :Crowdfunding; Successful Financing; Equity Crowdfunding; Successful Campaign; Invesdor; Crowdfunding; Framgångsrik finansiering; Aktiebaserad Crowdfunding; Framgångsrik kampanj; Invesdor;

    Sammanfattning : During recent years, many researchist have tried to analyze the financing gap that arises in small and medium-sized enterprises (SMEs). Due to the difficult situation of financing its operations for start-ups, new market solutions have developed, including the idea of collecting capital through crowdfunding. LÄS MER

  3. 3. Insikter om intäkter : En studie i Restaurant Revenue Management på restaurang

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Enheten för restauranghögskolan

    Författare :Philip Nordström; Karl Lundqvist; [2016]
    Nyckelord :Revenue management; Restaurant revenue management; Restaurang; sittid; bordsanvändning;

    Sammanfattning : Hotellbranschen och flygbranschen har länge använt sig av Revenue Management för att kartlägga sin efterfrågan för att på så sätt öka sina intäkter samtidigt som de ökar värdet för sina kunder och gäster. Då restaurangbranschen på många sätt liknar dessa två branscher kan det anses förbryllande och problematiskt att strategin inte implementerats i lika stor omfattning på restaurang. LÄS MER

  4. 4. FATTA - vilken kampanj! : En fallstudie om sociala mediers betydelse för opinionsbildande aktörer

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maja Magnusson; Hanna Kretz; Cecilia Granström; [2015]
    Nyckelord :social media; engagement; campaign; case study; process study; opinion-forming agents; advocacy; sociala medier; engagemang; samhällsengagemang; sociala rörelser; processtudie; fallstudie; kampanjer; organisationer; new social movement theory; påverkansarbete;

    Sammanfattning : Fatta - vilken kampanj! Den digitala samhällsutvecklingen de senaste decenniet har förändrat kommunikationslandskapet och bidragit till att engagemang för samhällsfrågor antagit nya former. Detta har skapat nya sätt för individer att ta ställning i samhällspolitiska frågor och nya möjligheter för organisationer att mobilisera och engagera. LÄS MER

  5. 5. Vad är en framgångsrik kampanj? : En studie av branschens syn på PR- och reklamkampanjers effekter

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Mariam Ali; Emelie Johansson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER