Sökning: "Framgångsrik kampanj"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Framgångsrik kampanj.
1. Militär makt som säkerhetspolitiskt verktyg : En Smart Power analys av hur svensk militär verksamhet mellan 2008-2019 framställs genom strategiskt narrativ
Magister-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Småstaters ofta begränsade resurser innebär ett behov av optimering för att uppnå önskadeffekt. Dagens informationsflöde innebär dessutom att det inte räcker med att användaresurser på rätt sätt, alternativa berättelser kan motverka aktören och det narrativ som fårfäste hos allmänheten kan bli det som betraktas som sanningen. LÄS MER
2. Aktiebaserad crowdfunding : Vägen till framgång
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : During recent years, many researchist have tried to analyze the financing gap that arises in small and medium-sized enterprises (SMEs). Due to the difficult situation of financing its operations for start-ups, new market solutions have developed, including the idea of collecting capital through crowdfunding. LÄS MER
3. Insikter om intäkter : En studie i Restaurant Revenue Management på restaurang
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Enheten för restauranghögskolanSammanfattning : Hotellbranschen och flygbranschen har länge använt sig av Revenue Management för att kartlägga sin efterfrågan för att på så sätt öka sina intäkter samtidigt som de ökar värdet för sina kunder och gäster. Då restaurangbranschen på många sätt liknar dessa två branscher kan det anses förbryllande och problematiskt att strategin inte implementerats i lika stor omfattning på restaurang. LÄS MER
4. FATTA - vilken kampanj! : En fallstudie om sociala mediers betydelse för opinionsbildande aktörer
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Fatta - vilken kampanj! Den digitala samhällsutvecklingen de senaste decenniet har förändrat kommunikationslandskapet och bidragit till att engagemang för samhällsfrågor antagit nya former. Detta har skapat nya sätt för individer att ta ställning i samhällspolitiska frågor och nya möjligheter för organisationer att mobilisera och engagera. LÄS MER
5. Vad är en framgångsrik kampanj? : En studie av branschens syn på PR- och reklamkampanjers effekter
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER