Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Les patterns interactifs et le rôle de la langue cible - Une étude qualitative d’une classe de français langue étrangère au lycée en Suède

    Master-uppsats, Lunds universitet/Franska

    Författare :Sofia Helgesson; [2023]
    Nyckelord :Input; French L2 teaching; interactional patterns; target language use; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : In order to acquire new languages, we need to be exposed to large amounts of target language (TL) input. However, studying French as a foreign language in Sweden includes few opportunities to encounter the language outside the classroom. This means that the teacher plays a decisive role as an input provider in the French L2 teaching setting. LÄS MER

  2. 2. „Heute ich habe gemacht die Hausaufgaben“ : Syntaktischer Transfer in Deutsch als Fremdsprache – eine Untersuchung von Schülertexten

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Stella Einarsson; [2023]
    Nyckelord :Transfer; Fremdsprache; Deutsch als Fremdsprache; Transfer im Sprachenunterricht; Transfer in der Syntax;

    Sammanfattning : This study examines syntactic transfer in written productions amongSwedish-speaking learners of German in elementary school (15-16-year-oldsin grade 9) and high school (17-year-olds, course 4, year two). In SwedenEnglish is the first (L2) foreign language, compulsory for all pupils. LÄS MER

  3. 3. Perception and Production of French Nasal Vowels by German Native Speakers

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologi

    Författare :Oriane Mathilde Martin; [2023]
    Nyckelord :Perception; Production; Second-language acquisition; Nasal vowels; French; German;

    Sammanfattning : This thesis explores the challenges faced by German native speakers in perceiving and producing French nasal vowels. French has three to four nasal vowels, while German lacks them entirely. The study analyzes German speakers of different proficiency levels using a perception task and production measurements. LÄS MER

  4. 4. Hur kan läraren arbeta för att bibehålla motivationen hos elever som valt det moderna språket franska?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Karina Bodych; [2023]
    Nyckelord :Moderna språk; Motivation; Franska;

    Sammanfattning : Sammanfattning Varför tenderar elevers motivation för studier i det moderna språket franska att gå ner under högstadietiden? Vad kan lärare göra för att försöka bibehålla motivationen hos franskeleverna ända fram tills dess att de går ut årskurs 9?   Språkvalet i grundskolan står inför utmaningar, de flesta elever väljer något av de moderna språken tyska, franska eller spanska inför årskurs 6 men avhoppen från språkvalet ligger högt.   Trots att vi lever i en globaliserad värld där språkkunskaper öppna upp för mängder av möjligheter, leder till gemenskap i kulturella och sociala sammanhang verkar detta inte återspeglas i intresset att lära sig andra språk än engelska. LÄS MER

  5. 5. Le passé composé et le mode d’action chez des locuteurs du français L2 et L1 : Une étude des apprenants lycéen et débutant de l’université du français L2 et des locuteurs du français L1 du corpus InterFra

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Romanska och klassiska institutionen

    Författare :John Andersson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The present study aims to research whether a development may be seen in the use of the passécomposé of L1 Swedish secondary school students and L1 Swedish university beginners learningFrench, the prevalence of the passé composé in their and a control group’s productions and whetherthe results confirm the aspectual hypothesis of Andersen (1991), which predicts that the perfective willdevelop first with telic verbs and then with atelic verbs. The hypotheses included that a developmentwould be seen, that the control group would have the highest frequency followed by the secondaryschool students and the beginners and that the latter groups would have a higher frequency of telicverbs in the passé composé than atelic verbs. LÄS MER