Sökning: "Frida Lundmark"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Frida Lundmark.
1. Motivationshöjande matematikundervisning – en kvalitativ studie om lärares metodval för att stödja elevers inre motivation i matematik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på hur lärare arbetar för att höja lågstadieelevers inre motivation i ämnet matematik. Åtta kvalitativa intervjuer samt tre affirmativa observationer genomfördes på totalt åtta legitimerade lärare som arbetar eller har arbetat i årskurserna 1–3. LÄS MER
2. Kvinnors upplevelse av hälsa efter en hjärtinfarkt : En litteraturöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Hjärtinfarkt är en vanligt förekommande diagnos. Sjukdomstillståndet innebär en stor förändring i livet och påverkar upplevelsen av hälsa. Syfte: Belysa kvinnors upplevelse av hälsa och deras sätt att hantera återhämtningen efter en hjärtinfarkt. LÄS MER
3. BILDLIGT TALAT En jämförande studie av olika plattformars bildjournalistik
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : This thesis is a comparative study of photo journalism in different platforms, online versus printed newspapers. The sample used consists of four Swedish newspapers: Gefle Dagblad, Norrköpings Tidningar, Nerikes Allehanda and Borås Tidning. LÄS MER
4. Principer utan moral : En undersökning av Audis principer för liberala demokratier utan antagande om etisk realism.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Barn i behov av stöd : Pedagogers uppfattningar om att ge barn i förskoleåldern en diagnos
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med examensarbetet är att undersöka pedagogernas uppfattning om förekomsten av diagnoser i förskolan och vad pedagoger har för syn om att barn i förskoleåldern har diagnoser, våra forskningsfrågor blev därför följande, vilka diagnoser är vanliga i förskolan? Vilka uppfattningar har pedagogerna på att barn i tidig ålder får en diagnos? Hur arbetar pedagogerna med barn i behov av stöd och hur fungerar samarberbetet med föräldrar till barn i behov av stöd? Metodisk ansats har varit kvalitativ och data har hämtats genom kvalitativa intervjuer med tio pedagoger i två olika kommuner. Det vi fått fram är bland annat att alla våra informanter någon gång under sin karriär stött på barn i behov av stöd. LÄS MER