Sökning: "Game-testing"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Game-testing.

  1. 1. Virtuell lantbruksodling med fokus på interaktivitet och immersivitet.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Oscar Stenström; Rolf Eneström; [2023]
    Nyckelord :VR; Data-Serious Games; VR Immersion; Cultivation; VR; Data-Serious Games; VR Immersion; Odling;

    Sammanfattning : Hemmaodling har på sistone sett ett ökat intresse hos flera svenskar, i takt med stigande inflation som lett till en generell oro över att kunna införskaffa råvaror till hemmet. Detta kandidatarbete utforskar användningen av VR som plattform för att utveckla en interaktiv och engagerande guide till odling hos användare som har en begränsad erfarenhet inom ämnet. LÄS MER

  2. 2. Playstyle Generation with Multimodal Generative Adversarial Imitation Learning : Style-reward from Human Demonstration for Playtesting Agents

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :William Ahlberg; [2023]
    Nyckelord :Imitation Learning; Reinforcement Learning; Game-testing; Imitationsinlärning; Förstärkande inlärning; Speltestning;

    Sammanfattning : Playtesting plays a crucial role in video game production. The presence of gameplay issues and faulty design choices can be of great detriment to the overall player experience. LÄS MER

  3. 3. Improve game performance tracking tools : Heatmap as a tool

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Niklas Wessman; [2022]
    Nyckelord :Software Performance Tracking; Software Performance profiling; Heatmap; Software Testing; Automatic Testing; Game Development; Game Testing; Mjukvaruprestandaspårning; Mjukvaruprestandaprofilinger; Färgdiagram; Mjukvarutestning; Automatisk testning; Spelutveckling; Speltestning;

    Sammanfattning : Software testing is a crucial development technique to capture defects and slow code. When testing 3D graphics, it is hard to create automatic tests that detect errors or slow performance. Finding performance issues in game maps is a complex task that requires much manual work. LÄS MER

  4. 4. Automatic game-testing with personality : Multi-task reinforcement learning for automatic game-testing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oleguer Canal Anton; [2021]
    Nyckelord :Deep Reinforcement Learning; Multi-Task; Successor Features; Game- Testing; Personas; Djup förstärkningsinlärning; Multitasking; Efterföljande kännetecken; Speltestning; Artificiell intelligens; Persona.;

    Sammanfattning : This work presents a scalable solution to automate game-testing. Traditionally, game-testing has been performed by either human players or scripted Artificial Intelligence (AI) agents. While the first produces the most reliable results, the process of organizing testing sessions is time consuming. LÄS MER

  5. 5. Environmental Storytelling som ett ledande narrativ : Above the Clouds

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Daniel Parviainen; David Svensk; [2021]
    Nyckelord :Environmental Storytelling; Rhizomatics; Narrative; Game environment; Digital game; Environmental Storytelling; Rhizomatik; Narrativ; Spelmiljö; Digitalt spel;

    Sammanfattning : Undersökningens syfte har varit att bidra till ökad förståelse för hur konceptet“Environmental Storytelling” kan verka som ett ledande narrativ i en digital gestaltning, iform av ett datorspel, där användaren förs framåt i berättelsen med fokus på EnvironmentalStorytelling, det vill säga spelets miljö. I denna artikel analyseras kortfattat vad narrativ inomdigitala spel innebär för att sedan gå vidare med att undersöka vad EnvironmentalStorytelling fyller för roll inom digitala spel. LÄS MER