Sökning: "Handelshögskolan Stockholm svenska"

Visar resultat 6 - 10 av 132 uppsatser innehållade orden Handelshögskolan Stockholm svenska.

  1. 6. CSR-kommunikation i den svenska flygbranschen: Hur påverkas konsumenters attityder och intentioner av olika CSR-budskap från flygbolag?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anton Eriksson; Martin Johnson; [2020]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; Marketing; Airline; Attributions; Flight-shame;

    Sammanfattning : Flight-shaming and increased environmental awareness has lead to Swedish airline companies marketing their CSR-initiatives to a higher extent. Despite the fact that much research already exist in connection to effects of CSR in different situations, there is a lack of research investigating the airline industry in times of a strong environmental movement as there is right now in Sweden. LÄS MER

  2. 7. Värdering bakom lyckta dörrar - En studie av hur aktörer på den svenska fastighetsmarknaden beaktar orealiserade värdeförändringar av fastigheter

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Isak Sundquist; Axel Germundson; [2020]
    Nyckelord :Real Estate; Valuation; Fair Value; Investment Property;

    Sammanfattning : During the last two decades, the Swedish real estate market has gained significant interest among investors and it is now one of the most popular and discussed investment sectors. The Swedish real estate industry has been subject to significant value growth. LÄS MER

  3. 8. Ta det inte personligt! - En kvantitativ studie om personlig prissättning och dess förutsättningar på den svenska marknaden.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Victoria Johansson; Ludvig Strand; [2019]
    Nyckelord :Personalized pricing; Price discrimination; Dynamic pricing; Personalized recommendations; Retail;

    Sammanfattning : Online shopping and the rise of advanced predictive analysis have made personalized pricing more feasible. However, the viability of online personalized pricing is debatable. While economic theory shows valid arguments for this pricing strategy, many customers perceive it as unfair. LÄS MER

  4. 9. Konsten att förhålla sig till spelets regler: En kvantitativ studie om konsumenters uppfattning av onlinekasinoreklam på TV i Sverige.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Desirée Nilsson; Rina Weinman; [2019]
    Nyckelord :Attityd till reklam; Attityd till spel; Måttfullhet; Spelreklam; Theory of Reasoned Action;

    Sammanfattning : I samband med avregleringen av det svenska spelmonopolet i januari 2019 skärptes reglerna för marknadsföring av spel och kravet om måttfullhet kom att bli omdebatterat. Det svenska folkets missnöje med rådande spelreklam motiverar studiens syfte att undersöka hur konsumenter upplever onlinekasinoreklam på TV. LÄS MER

  5. 10. The Split of Svenska Cellulosa Aktiebolaget (SCA) - A case study on how companies are influenced to undertake a divestiture when the perceived internal corporate identity deviates from the external

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Anders Biörklund; Fredrik Lundgren; [2018]
    Nyckelord :Analyst specialization; Corporate identity; Coverage mismatch; Divestment; Equity discount;

    Sammanfattning : This thesis investigates how differences between the perceived internal corporate identity and the external identity affect the decision to divest a business unit. The chosen method was a qualitative case study of SCA, with 16 interviews of stakeholders with connection to SCA and their spin-off Essity. LÄS MER