Sökning: "Handelshögskolan Stockholm svenska"

Visar resultat 11 - 15 av 132 uppsatser innehållade orden Handelshögskolan Stockholm svenska.

  1. 11. Fågel, fisk eller mittemellan? En kvantitativ studie av hur institutionellt ägarskap inverkar på VD-ersättning i svenska börsnoterade företag

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Alexandra Uebel; Johanna Sommarlund; [2018]
    Nyckelord :Executive pay; Institutional ownership; Corporate governance; Agency theory; Sweden;

    Sammanfattning : Sweden has seen a dramatic increase in institutional ownership in publicly listed companies during the last two decades. The development has resulted in a discussion of the role of institutional investors in corporate governance. LÄS MER

  2. 12. Stockholm är inte hela Sverige - En kvalitativ undersökning av e-handelsbeteendet i svenska småstäder

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Fanny Olde; Emma Waldo; [2018]
    Nyckelord :Retail; Online Shopping; Consumer Behaviour; Location; Physical Distance;

    Sammanfattning : Little is known about online consumer behaviour outside of the largest cities of Sweden. However, due to longer distances and a smaller degree of supply in physical stores, these places have great potential for online retailers. LÄS MER

  3. 13. Momentumeffekten på den svenska Large Cap marknaden och verktyg för identifiering av trender i marknaden,

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Johannes Vestin; [2017]
    Nyckelord :Momentum effect; Trend filter; Trend indicator; Monthly Moving Averages; Large Cap;

    Sammanfattning : The Swedish Large Cap stock market exhibit short to medium term return continuation in stock prices. Between 2000 and 2017 the momentum strategy "buy and hold" 12/3 bought the top 10 % Swedish Large Cap stocks based on the previous 12 months price development and held the stocks for 3 months to then be repeated. LÄS MER

  4. 14. Mellanchefsrollen i en omorganisation - relationer, yrkesidentitet och ledarskap: En kvalitativ studie av mellanchefens förändrade roll i och med omorganisationen av den svenska Polismyndigheten 2015

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Camilla Nydahl; Ida Wallin; [2017]
    Nyckelord :Middle management; Public sector; Organizational change; Police; Professional identity;

    Sammanfattning : Organizational change has become a constantly present phenomenon in society, where new technologies and a fast-paced world are challenging organizations to continuously adapt to their new environments. The impact of middle management has proved important when organizations undergo these changes. LÄS MER

  5. 15. Konkurrensbevakning - En kvalitativ studie av svenska B2C-företag

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Clarissa Skoglund; Måns Linder; [2017]
    Nyckelord :Competitive Intelligence; Competitive Analysis; Market Research; Business Intelligence; Competitive Action;

    Sammanfattning : Whether working within the clothing, electronics or FMCG-sector, every company today is facing immense competition affecting their margins and results. In an ever-changing world it is becoming increasingly important to track the development of your competitors. LÄS MER