Sökning: "Handelshögskolan Stockholm svenska"
Visar resultat 11 - 15 av 132 uppsatser innehållade orden Handelshögskolan Stockholm svenska.
11. Fågel, fisk eller mittemellan? En kvantitativ studie av hur institutionellt ägarskap inverkar på VD-ersättning i svenska börsnoterade företag
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Sweden has seen a dramatic increase in institutional ownership in publicly listed companies during the last two decades. The development has resulted in a discussion of the role of institutional investors in corporate governance. LÄS MER
12. Stockholm är inte hela Sverige - En kvalitativ undersökning av e-handelsbeteendet i svenska småstäder
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Little is known about online consumer behaviour outside of the largest cities of Sweden. However, due to longer distances and a smaller degree of supply in physical stores, these places have great potential for online retailers. LÄS MER
13. Momentumeffekten på den svenska Large Cap marknaden och verktyg för identifiering av trender i marknaden,
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The Swedish Large Cap stock market exhibit short to medium term return continuation in stock prices. Between 2000 and 2017 the momentum strategy "buy and hold" 12/3 bought the top 10 % Swedish Large Cap stocks based on the previous 12 months price development and held the stocks for 3 months to then be repeated. LÄS MER
14. Mellanchefsrollen i en omorganisation - relationer, yrkesidentitet och ledarskap: En kvalitativ studie av mellanchefens förändrade roll i och med omorganisationen av den svenska Polismyndigheten 2015
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Organizational change has become a constantly present phenomenon in society, where new technologies and a fast-paced world are challenging organizations to continuously adapt to their new environments. The impact of middle management has proved important when organizations undergo these changes. LÄS MER
15. Konkurrensbevakning - En kvalitativ studie av svenska B2C-företag
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Whether working within the clothing, electronics or FMCG-sector, every company today is facing immense competition affecting their margins and results. In an ever-changing world it is becoming increasingly important to track the development of your competitors. LÄS MER