Sökning: "IBIS"
Visar resultat 21 - 25 av 241 uppsatser innehållade ordet IBIS.
21. Mellanförskap en ambivalens mellan kultur, estetik och konst : En postkolonial studie av mellanförskapserfarenheter inomkonstnärliga högskolor.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Denna studie syftar till att belysa upplevelser av att leva i ett s.k. mellanförskap och därtill attstudera vid konstnärliga utbildningar. Detta analyseras med stöd av postkolonial teori. LÄS MER
22. SENTIO, ERGO SUM : JAG UPPLEVER, DÄRFÖR ÄR JAG.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Arbetet bygger på fyra olika workshops med barn och vuxna som fått arbeta med lera. Olika sinnen har aktiverats respektive kopplats bort genom att varje workshop delats in i fyra uppgifter, där jag bestämt vilka sinnen deltagarna får aktivera, eller där de får fria händer att använda alla. LÄS MER
23. Digitala broar behöver också byggas! : Om görande som närmande av elevernas digitala kultur.
Master-uppsats, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Detta examensarbete skrevs vårterminen 2022 på institutionen för bild och slöjdpedagogik på Konstfack. Med en utgångspunkt i teorier om materialets agens och kulturella traditioner tar arbetet ann den digitala kultur som de senaste decennierna vuxit fram med ett extra fokus på skolans elever och deras fritid. LÄS MER
24. Behovet av ultimata upplevelsen : En fenomenologisk studie om erfarenheter av att falla in i flow
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Denna studie har en fenomenologisk utgångspunkt och syftar till att belysa unga vuxnas erfarenheter när det gäller att hamna i flow. Detta analyseras med stöd av behovs- och flowteorin. Ambitionen för arbetet är att tydliggöra skolans möjligheter att använda flow i estetisk verksamhet. LÄS MER
25. Cliffhangers : Ett narrativt verktyg för förundran och kreativitet i klassrummet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : This study is about applying narrative theory into the media classrooms. Can a teacher create wonder and curiosity in his or her classroom by using classic storytelling techniques? The use of compelling storytelling has been used throughout history. LÄS MER