Sökning: "IKEA and competitors"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden IKEA and competitors.

  1. 1. Regnbågsflaggan som strategi?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anna Härstedt; Sascha Hansson; [2022]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärkeskommunikation; symbolisk mening varumärkesaktivism; digital marknadsföring.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Organisationer väljer idag i större utsträckning att övergå från traditionella medier till digitala plattformar för att kommunicera sin varumärkesidentitet. Digital marknadsföring ger organisationer möjlighet att nå ut till en stor publik, kommunicera sitt varumärke och lyfta upp deras värderingar. LÄS MER

  2. 2. Understanding the Management Control System Used by Hybrid Companies : A Case Study of IKEA and MIO.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Laury Chaussée; Marine Foray; [2018]
    Nyckelord :Hybrid companies; management control; Porter theory; pure strategy; tight control; furniture industry; IKEA; MIO;

    Sammanfattning : Due to the globalization, companies have to review their strategy permanently. In the same way, they need to choose the right management control system which will be in line with their strategy. Recent research has been made and it was highlighted that new strategies have been created to face up to the globalization and stay competitive. LÄS MER

  3. 3. Knivsäkerhet i butik

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Carl-Magnus Lunner; Henrik Danin; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den 10:e augusti 2015 blev en kvinna och hennes son mördade på IKEA i Västerås. Mordvapnet var en kniv från varuhuset. Detta ledde till att problematiken angående knivsäkerhet i butik aktualiserades. Ett flertal knivtillverkare valde då att utveckla säkerhetslösningar för sina knivar i butik. LÄS MER

  4. 4. Foreign Market Entry Strategy & International Franchising : Doing Business in Morocco

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Rania Akhsassi; [2014]
    Nyckelord :Entry strategy; Foreign markets; Franchising; Moroccan market; IKEA; Globalization; entry mode; PESTEL analysis; Cultural distance; entry mode influencers; global markets;

    Sammanfattning : Today’s market environment is increasingly growing due to the economical globalization; with international trade, financial transfers and foreign direct investments the economy is becoming highly interconnected. The advances in communication and transportation technology combined with free-market ideology, have given products and services remarkable mobility. LÄS MER

  5. 5. Exploring Coopetition in Single Firm and Its Contribution to Service Management : A case study in Red Star Macalline and IKEA China

    Master-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Shuai Hao; Limin Chen; [2012]
    Nyckelord :coopetition;

    Sammanfattning : Background: In the contemporary economy, companies increasingly cooperate withtheir competitors to create competitive advantages through knowledge creation andabsorption, broad resource pool, reduced risks and uncertainties, and better productsand services for consumers. This situation is termed as coopetition which refers tofirms simultaneously competing and cooperating with each other. LÄS MER