Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Exploring the vocabulary content of upper secondary EFL textbooks in Sweden : A corpus-based analysis of types, lexical coverage,progression, and academic words

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Engelska

    Författare :Dianne Valize Garcia; [2023]
    Nyckelord :vocabulary study; Academic Word List; word families; lexical coverage; EFL in Sweden;

    Sammanfattning : Vocabulary is considered the building block of language. Without it, communication breaks down. This degree project investigates the vocabulary types, progression, lexical coverage andacademic words in EFL upper secondary textbooks in Sweden. This was done by a corpus-based approach using corpus tools such as Range and AntWord Profiler. LÄS MER

  2. 2. Sjuksköterskors upplevelse av arbetsrelaterat hot och våld inom hälso- och sjukvården : En deskreptiv litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Med-Vårdvetenskap

    Författare :Adelina Göransson; Gabriella O'Neill; [2023]
    Nyckelord :Sjuksköterska; upplevelse; arbetsrelaterat hot och våld;

    Sammanfattning : Bakgrund: Arbetsrelaterat hot och våld (AHV) är ett fenomen som drabbar samtliga organisationer inom hälso- och sjukvården där sjuksköterskor är den mest drabbade professionen. AHV definieras utefter relationen mellan utövare och den utsatta samt utefter typen av våld som utförs: verbalt, sexuellt eller fysiskt våld. LÄS MER

  3. 3. Explicit Writing Instruction : A Genre-based Analysis for Developing Scaffolding for Diploma Project Writing

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Daniel Olsson; Alice Vahlén; [2021]
    Nyckelord :academic writing; CARS model; degree project; diploma project; explicit writing instruction; L2 writing instruction; EFL writing instruction; John Swales;

    Sammanfattning : With an increase of Swedish upper-secondary students’ motivation to enrol in university studies (Statistics Sweden, 2020a, 2020b), teachers must ensure that learners are adequately equipped to meet the expectations of higher education. However, in a national report, Skolinspektionen (2015) states many students fail to meet the standards of academic writing when undertaking the diploma project. LÄS MER

  4. 4. Vårdpersonalens erfarenheter av och attityder till att vårda personer med ett självskadebeteende : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Matheus Kerttula; Daniel Lindberg; [2016]
    Nyckelord :Self-harm; caregivers’; experiences; attitudes; Självskadebeteende; vårdpersonal; erfarenheter; attityder;

    Sammanfattning : Bakgrund: Självskadebeteende innebär att en person avsiktligen tillfogar sig fysiska kroppskador. Personer med ett självskadebeteende beskrivs som en svår grupp att behandla. Både inom somatisk och psykiatrisk vård framkom det att vårdpersonal upplevde det svårt att hantera och vårda personer med ett självskadebeteende. LÄS MER

  5. 5. Hedges and Boosters in Academic Writing - A Study of Gender Differences in Essays Written by Swedish Advanced Learners of English.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Sofia Serholt; [2012-06-30]
    Nyckelord :Hedges; boosters; Swedish L2 students; academic writing; epistemic modality;

    Sammanfattning : The primary aim of this study was to investigate the overall frequency in which Swedish advanced learners of English use epistemic modality to express doubt (hedges) and certainty (boosters) in their academic writing; and if there seem to be gender-related differences. The secondary aim was to study how these modifiers were structurally distributed in the essays according to the IMRAD model. LÄS MER