Sökning: "Isabelle Bjärlestam"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Isabelle Bjärlestam.

  1. 1. Attracting Altruistic Talents - A quantitative study on how ethnic diversity portrayals in advertising impact organizational attractiveness

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Annie Johnson; Isabelle Bjärlestam; [2022]
    Nyckelord :Ethnic diversity; organizational attractiveness; advertising; employer brand; corporate social responsibility;

    Sammanfattning : This thesis examines the effects of consumer advertising on potential employees. More precisely, it investigates how consumer advertising portraying ethnic diversity impacts the advertising company's organizational attractiveness as an employer. LÄS MER

  2. 2. Briljant eller bristfällig? En kvantitativ studie om den bitterljuva eftersmaken av femvertising till följd av sociala och varumärkesrelaterade effekter.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Johanna Arenius; Isabelle Bjärlestam; [2019]
    Nyckelord :femvertising; social effects; sexism; empathy; product choice;

    Sammanfattning : Femvertising is, in contrast to advertising, a new phenomenon. Prior research has shown that there are positive social and brand-related effects to gain in using advertising which in different ways challenge stereotypes. However, the research on femvertising is scarce. LÄS MER