Sökning: "Jan Holm"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Jan Holm.

  1. 1. I kolonialismens fotspår En analys av pressens villkor i Hong Kong

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Erik Holm; [2015-02-10]
    Nyckelord :South China Morning Post; Occupy Central; Hong Kong; democracy; censorship; argument analysis;

    Sammanfattning : Title: ”I kolonialismens fotspår” Author: Erik Holm Subject: Undergraduate research paper in journalism studies, Dept. of journalism, media and communication (JMG) Gothenburg University Supervisor: Jan Strid, JMG, Gothenburg University Pages/words: 26 pages/10 332 words Purpose: The purpose was to examine how independent the South China Morning Post reports on issues, particularly during the 2014 protests, if they are influenced by the western media or mainland China, to what degree censorship occurs and if their opinions reflect the opinions of the Hong Kong citizens. LÄS MER

  2. 2. You are all winners - En studie om samskapande av värde i maratonresor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Elin Holm; Caroline Rizell; [2013]
    Nyckelord :Sport tourism; maraton; researrangör; konsumtion; co-creation; värdeskapande; interaktioner; relationer; social identitet; behov; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: “ You are all winners” - En studie om samskapande av värde i maratonresor Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSKK01 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp, VT 2013 Författare: Caroline Rizell & Elin Holm Handledare: Jan-Henrik Nilsson Nyckelord: Sport tourism, maraton, researrangör, konsumtion, co-creation, värdeskapande, interaktioner, relationer, social identitet, behov Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur olika aktörer är delaktiga i processen för att skapa värde i maratonresor, samt vad som påverkar konsumentens deltagande. Vi utgår ifrån två aktörers perspektiv; researrangörens och konsumentens, utifrån vilka vi skapat följande frågeställningar: Frågeställningar: Researrangörernas del i samskapande av värde i maratonresor; Hur är deras erbjudanden utformade? Hur ser de på relationen till olika aktörer? Konsumentens del i samskapande av värde i maratonresor; På vilket sätt deltar konsumenten i den värdeskapande processen? Vilka är de bakomliggande drivkrafterna till konsumtion av löparresor? Hur ser de på relationen till olika aktörer? Metod: En kvalitativ studie med ett tolkningsinriktat perspektiv, där det empiriska materialet utgörs av intervjuer med semistrukturerade och ostrukturerade drag. LÄS MER