Sökning: "Jenny Wallin"

Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden Jenny Wallin.

  1. 11. Hälsosamtalet: Ett samtal i process. En intervjustudie med skolsköterskor i grundskolan.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Jenny Gunnarsson; Ann Claughton-Wallin; [2015]
    Nyckelord :skolsköterska; relation; process; innehållsanalys; hälsosamtal; förtroende; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Under de senaste årtiondena har en ökning av psykosociala problem bland barn och ungdomar medfört att förebyggande och hälsofrämjande vård blivit det viktigaste inslaget i elevhälsan. Hälsosamtal är en del av skolsköterskans hälsofrämjande arbete. LÄS MER

  2. 12. Bedömning, ett komplext fenomen : En studie om hur verksamma lärare i åk 1-6 ser på begreppet bedömning.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Mari Hammarquist; Jenny Wallin; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 13. Suicidefterlevande familjers upplevelse av stöd i samband med en stödhelgsinsats

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Psykologiska institutionen

    Författare :Linda Rosenkvist; Jenny Wallin Kjellberg; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 14. Wie verwenden schwedische Schüler ihre zuerst gelernten Sprachen, wenn sie einen schwedischen Text ins Deutsche übersetzen?

    Kandidat-uppsats, Tyska

    Författare :Jenny Wallin; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 15.  Fysisk aktivitets betydelse för barns lärande :  En studie om sju pedagogers medvetna val

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarutbildning; Institutionen för utbildningsvetenskap; Mittuniversitetet

    Författare :Emma Wallin; Jenny Lindström; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Uppsatsens syfte är att undersöka om pedagoger medvetet använder sig av fysisk aktivitet som en del av deras dagliga arbete med barn samt hur pedagogerna anser att barnens inlärningsförmåga gynnas av fysisk aktivitet. Våra syftesfrågor är: Vilka medvetna val gör pedagoger om fysisk aktivitet i sitt arbete med barnen? På vilket sätt tycker pedagogerna att fysisk aktivitet gynnar barnens lärande? Hur genomför pedagoger sina medvetna val om fysisk aktivitet med barnen? Bakgrunden består av tidigare forskning och litteratur kring kopplingen mellan fysisk aktivitet och barns lärande. LÄS MER