Sökning: "Johan Åberg"
Visar resultat 6 - 10 av 20 uppsatser innehållade orden Johan Åberg.
6. En balansgång mellan morot och piska : En flerfallstudie om att arbeta med provision som huvudsakligt belöningssystem inom mäklarbranschen.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Ekonomistyrning handlar om att påverka och styra en organisation mot uppsatta mål för en viss period. Det finns olika styrmedel för att lyckas styra en verksamhet och de burkar delas in i formella, informella och organisationsstruktur. LÄS MER
7. F# and Go compared to Java : A breadth-first search and survey comparison of F# and Go vs Java
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : This report follows the Bachelor exam specifications of the 6 credit version of the DD143X courseat the Royal Institute of Technology from 2012 and was revised and restructured by JohanLindeberg in April 2015. In this report we have explored the two up and coming languages Goand F# and made comparisons to the already established language Java. LÄS MER
8. FRA-lagen : en jämförande studie av tre dagstidningars rapportering om ett riksdagsbeslut
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)Sammanfattning : .... LÄS MER
9. Expanderande universum : Den amerikanska serieindustrins superhjälteuniversum och islam.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : This study examines how the American comic book industry’s output is addressing the issue of Islam and in which manner the portrayal of Islam in the great American comic book universes have changed since 2001. The comic books are examined from the postcolonial perspective as formulated by Chandra Mohanty and the power and resistance-perspective as formulated by Michel Foucault. LÄS MER
10. A study about e-loyalty using the Bagozzi framework
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Purpose - The aim of this study is to explain two relationships: between e-loyalty and the emotional responses (e-trust and e-satisfaction) and between these emotional response and the appraisals (e-service quality and e-reputation). Method – The quantitative approach and survey method were used in this study. LÄS MER