Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Det sociala intranätet - ett forum för medarbetares deltagande, dialog och lärande? En fallstudie av Electrolux E-gate Community.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Therese Månsson; Johanna Kojan; [2011]
    Nyckelord :intranät; sociala intranät; deltagande; dialog; lärande; praktikgemenskaper; electrolux; e-gate community; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ämne: Traditionella intranät misslyckas ofta med att skapa lärande men med det sociala intranätet har hoppet återvänt. Sociala intranät är ett nytt fenomen varför forskning om dess betydelse för organisationer är bristande. Syfte: Att undersöka hur det sociala intranätet kan vara ett forum för deltagande, dialog och lärande. LÄS MER

  2. 2. Hur ska vi få Spara att Slösa igen? – en studie om modeföretags kommunikation i tider av finansiell oro.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Johanna Kojan; Pamela Persson; Sanna Sultan; [2009]
    Nyckelord :kommunikation; trender; taktiker; modebranschen; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Hur ska vi få Spara att Slösa igen? – en studie om modeföretags kommunikation i tider av finansiell oro. Författare: Johanna Kojan, Pamela Persson, Sanna Sultan Handledare: Mats Heide, Charlotte Simonsson Nyckelord: Kommunikation, trender, taktiker, modebranschen. LÄS MER