Sökning: "Johanna Tufvesson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Johanna Tufvesson.

  1. 1. Understanding Knowledge Transfer in Complex System Product Development : Implications of Employee Exit

    Master-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Therese Tufvesson; Johanna Johnsson; [2023]
    Nyckelord :Employee Exit; Product Development Process; Complex Products and Systems; Knowledge Creation; Information Sharing;

    Sammanfattning : Today employees are changing jobs more frequently than in the past, which can result in the loss of valuable knowledge and information during employee exits. This makes sharing of information and knowledge within the organisations more important than ever before, particularly during the product development process. LÄS MER

  2. 2. Patienters upplevelser av egenvård vid hjärtsvikt : En kvalitativ litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Johanna Tufvesson; Emmy Sandberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Patienters upplevelser av egenvårdvid hjärtsvikt : En kvalitativ litteraturstudie

    M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Johanna Tufvesson; Emmy Sandberg; [2022]
    Nyckelord :experiences; heart failure; self care; literature study; egenvård; hjärtsvikt; upplevelser; litteraturstudie;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ungefär 64 miljoner människor världen över är drabbade av hjärtsvikt och det är en av de vanligaste inläggningsorsakerna på sjukhus. Hjärtsvikt påverkar och förändrar livet, livskvaliteten och välbefinnandet för de drabbade. LÄS MER

  4. 4. Förskolegården : En kvalitativ studie om barns uppfattningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Annelie Zuniga Johansson; Johanna Tufvesson; [2015]
    Nyckelord :barn; förskola; förskolegården; kvalitativ innehållsanalys; uppfattningar;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att studera vad barn har för uppfattningar kring förskolegårdens utformning, innehåll och användningsområden utifrån ett pedagogiskt syfte. Ytterligare en aspekt är att synliggöra hur barn uppfattar delaktighet med sig själva som utgångspunkt samt pedagogerna i relation till förskolegården. LÄS MER