Sökning: "Jonte"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Jonte.

  1. 1. Fracking : is it worth the risk?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Soil and Environment

    Författare :Jonte From; [2017]
    Nyckelord :fracking; unconventional gas development; shale gas; environmental risks;

    Sammanfattning : This review aims to summarize the current knowledge about the environmental impacts and risks about fracking and to answer the question if, on the whole, it is worth it? Peer-reviewed articles mainly from the database “Web of Science” were used. The world’s fossil fuels are rapidly running out and new sources of energy are required. LÄS MER

  2. 2. ”… man får vara lite uppfinnare på något sätt” : Om referenssamtalets problem och hinder med fokus på kommunikationssvårigheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Jonte Johansson; [2009]
    Nyckelord :referensintervju; referensarbete; referenssamtal; referensbibliotekarie; folkbibliotek; referensfrågor; kommunikationsproblem; kommunikationssvårigheter;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to study how some librarians working at a public library experience problems that can occur at the reference interview, slightly focusing on communication difficulties. Therefore I interviewed three librarians working at the reference desk on a daily basis. LÄS MER

  3. 3. Hur kan Henke, Heidi, Jonte och Anja stärka ett varumärke? : En kvalitativ studie om hur svenska företag arbetar med athlete celebrity endorsement

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Elin Furberg; Camilla Nilsson; [2007]
    Nyckelord :Althlete celebrity endorsement; Marknadsföring; Varumärke;

    Sammanfattning : Människor har i alla tider sett upp till kända personer som förebilder och representanter för något som de själva drömmer om att vara, vilket gör dessa kända personer till idealiska ansikten utåt för ett företags varumärke och produkter. Detta fenomen kallas celebrity endorsement och har länge varit en populär metod inom marknadsföring där syftet är att skapa associationer mellan ett varumärke och en känd persons egenskaper. LÄS MER