Sökning: "Kampanjerbjudande"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Kampanjerbjudande.
1. Generating targeted campaigns based on transactional data using Uplift Modeling
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Uplift modeling is a technique to model the incremental effect of a campaign or marketing offer. The incremental effect of a campaign is measured by com- paring two customer groups - one group receiving a campaign and another group not receiving any. LÄS MER
2. ATT TRIGGA KONSUMENTERTILL KÖP : Genom olika säljfrämjande åtgärder
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Det finns idag väldigt många olika handelsföretag, vilket medför att konkurrensen om konsumenterna är stenhård. Butiker använder många olika former av marknadsföring för att nå fram till sina respektive målgrupper, marknadsföring är ett väldigt brett begrepp och involverar många olika åtgärder som butiken kan använda sig av. LÄS MER