Sökning: "Karin Mörk"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Karin Mörk.

  1. 1. "Man kommer ihåg när det är roligt" : En intervjustudie om grundskoleelevers upplevelser av biologiundervisningen i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Karin Mörk; [2019]
    Nyckelord :Attityder; undervisning; intervjustudie; glädje; positiva känslor;

    Sammanfattning : Tidigare studier visar att färre studenter söker sig vidare till naturvetenskapliga karriärer och att unga förlorar intresset för naturvetenskapliga ämnen under sin skolgång. Eftersom positiva attityder till ämnena har visats påverka ungas vidare karriärval är det av vikt att elevers attityder till naturvetenskapliga ämnen är positiva under elevernas skolgång. LÄS MER

  2. 2. En jämförelse av Colvard-pupillometer och mätsticka vid mätning av pupillstorlek : Samt en studie av förhållandet mellan pupillstorlek och irisfärg

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medicin och optometri (MEO)

    Författare :Karin Roslund; [2015]
    Nyckelord :Pupillstorlek; Colvard-pupillometer; Irisfärg; Iris; Ljusadapterande pupill;

    Sammanfattning : Syfte: Arbetet syftar till att jämföra de två mätmetoderna mätsticka och Colvard-pupillometer för mätning av pupillens storlek. Syftet med denna jämförelse är att undersöka om den digitala Colvard-pupillometern ger ett mer noggrant resultat än den konventionella mätstickan. LÄS MER

  3. 3. Brand Shadow - den mörka sidan av co-branding

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Karin Öberg; Jennifer Khoury; Jasmina H Binette Atik; [2007]
    Nyckelord :co-branding; grundtanke för konceptet; målgrupp; kommunikation; brand shadow; Development cooperation; Utvecklingssamarbete; Business and Economics;

    Sammanfattning : Co-branding är ett fenomen som förekommer alltmer inom flera olika branscher. Tidigare forskning inom detta fält har påvisat dess synergieffekter men har denna form av samarbete ingen mörk baksida? Vi har problematiserat co-branding som fenomen genom att undersöka tre grundläggande faktorer för ett koncept. LÄS MER