Sökning: "Kognition och Känsla"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade orden Kognition och Känsla.

  1. 11. Arbetsterapeuters perspektiv på arbetsterapi på strokeenhet för personer med kognitiva funktionsnedsättningar efter stroke - en kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskap och medicin

    Författare :Hanna Hichri; Yvonne Tobiasson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Örebro Universitet Institutionen för hälsovetenskap och medicin Arbetsterapi C Arbetets art: Examensarbete omfattande 15 högskolepoäng inom ämnet arbetsterapi Svensk titel: Arbetsterapeuters perspektiv på arbetsterapi på strokeenhet för personer med kognitiva funktionsnedsättningar efter stroke – en kvalitativ intervjustudie. Engelsk titel: Occupational therapists perspective on occupational therapy in a stroke-unit for persons with cognitive impairments after stroke – A qualitative interview study Författare: Hichri Hanna; Tobiasson Yvonne Datum: 2014-01-14 Antal ord: 7660 Sammanfattning: Bakgrund: Stroke är en av de största orsakerna till att människor drabbas av funktionsnedsättningar och avlider i västvärlden. LÄS MER

  2. 12. Aspergers syndrom : en kunskapsöversikt

    Kandidat-uppsats, Institutionen för socialt arbete - Socialhögskolan

    Författare :Lisa Forsberg; Linda Gunnarsson; [2007]
    Nyckelord :Aspergers syndrom; Autism; Kognition; Biologi; Funktionshinder; Personlighetsstörning;

    Sammanfattning : Denna selektiva översikt utgörs av kunskap om Aspergers syndrom mellan åren 1997-2007. Vår ambition har varit att sammanställa aktuell kunskap om Aspergers syndrom för att på så sätt bidra till en ökad tillgänglighet. LÄS MER

  3. 13. Produktpresentation i 3D : En jämförande studie av 2D- och 3D-format

    Kandidat-uppsats, Matematiska och systemtekniska institutionen

    Författare :Anna Gunnarsson; [2006]
    Nyckelord :3D-grafik; möbler; känsla; virtuell; kognition; interaktion;

    Sammanfattning : Kunderna i en webbshop kan ibland uppleva den sortens inköp som diffusa och osäkra. Osäkerheten beror på att man inte kan testa, känna eller se produkten i verkligheten. Produkterna i webbshopar presenteras ofta i 2D-format i form av ett foto och visas då i en vinkel. LÄS MER