Sökning: "Kommunikationskanaler"
Visar resultat 11 - 15 av 455 uppsatser innehållade ordet Kommunikationskanaler.
11. Förbättrad hantering av biobankssamtycke. : En kvalitativ studie om tidseffektiviserad handläggning av nej-talonger i en biobankverksamhet i Region Stockholm.
Master-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för kvalitetsförbättring och ledarskapSammanfattning : Enligt nuvarande biobankslag i Sverige ska handläggningen av patienternas biobankssamtycken ske omedelbart och utan onödig tidsfördröjning. Det är utifrån patientsäkerhetsperspektiv, viktigt att ha uppdaterade biobankssamtycken i laboratorieinformationssystemet eftersom korrekt uppdaterade samtycken är avgörande för leverans av säker vård. LÄS MER
12. Utmaningar och möjligheter med ledningssystem i koncerner : En fallstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Sverige har bidragit med produkter, varor och tjänster på världsmarknaden under flera decennier och är en industrination som tillgodoser många arbetstillfällen i globalt och nationellt verksamma företag. Svenska koncerner omfattas av flera utmaningar som hanteras inom organisationen, det kan till exempel handla om vilka ledningssystem som används. LÄS MER
13. Praktisk kunskap i hörselrehabilitering : En interventionsstudie om muntlig instruktion och instruktionsfilm i hörselrehabilitering
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Att ge tydlig information till patienter är av stor betydelse inom hörselvården. Det finns olika kommunikationskanaler (muntliga, skriftliga, digitala) som vårdgivaren kan använda i hörselrehabiliteringen. LÄS MER
14. Responsibility for communication and information flow on the construction site
M1-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Bristande kommunikation har stor inverkan på skeden under byggprocessen. Enligt en studie utförd av Brilliant Future är chefer inom bygg- och anläggningsbranschen minst bra på att föra över information till sina medarbetare. Förmågan att kommunicera och att ge återkoppling till sina medarbetare är två viktiga aspekter hos en bra ledare. LÄS MER
15. Användning av digitala kommunikationskanaler : En undersökning av hur en organisation utnyttjar sina digitala verktyg
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Communication is a fundamental part of any organization. With rapid technological advances in Information and Communication Technology (ICT) organizations need to adapt their communicative processes in order to properly leverage their advantages. LÄS MER