Sökning: "LUS i skolan"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden LUS i skolan.

  1. 1. Scalable Reinforcement Learning for Formation Control with Collision Avoidance : Localized policy gradient algorithm with continuous state and action space

    Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI); KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Andreu Matoses Gimenez; [2023]
    Nyckelord :Control theory; Multi-agent systems; Distributed systems; Formation control; Collision avoidance; Reinforcement learning; Teoria de control; Sistemes multiagent; Sistemes distribuïts; Control de formació; Prevenció de col·lisions; Reinforcement Learning; Reglerteknik; Multi-agent system; Distribuerade system; formationskontroll; Kollisionsundvikande; Reinforcement learning; Teoría de control; Sistemas multiagente; Sistemas distribuidos; Control de formación; Prevención de colisiones; Reinforcement Learning;

    Sammanfattning : In the last decades, significant theoretical advances have been made on the field of distributed mulit-agent control theory. One of the most common systems that can be modelled as multi-agent systems are the so called formation control problems, in which a network of mobile agents is controlled to move towards a desired final formation. LÄS MER

  2. 2. Automatisk metod för läs-screening i lågstadiet

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ada Lindmark; Christian Vos; [2020]
    Nyckelord :läs-screening; läsutvecklingsschema; LUS; forced alignment; dynamic time warping; DWT.;

    Sammanfattning : En av de mest centrala delarna av undervisningen i lågstadiet fokuserar på svenskämnet och speciellt elevers läsförmåga. Trots obligatoriska screeningmoment och nationella bedömningsstöd uppfattar personal inom skola att kartläggning av läskunskaper är tidskrävande, komplext och subjektivt till följd av dess manuella format. LÄS MER

  3. 3. Grundläggande nivå i läsförståelse – en studie av läsförståelsenivåer utifrån ett literacyperspektiv.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Djamila Fatheddine; [2012]
    Nyckelord :läsförståelse; nivå; literacy; PISA; nationella pr;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att klargöra olika nationella och internationella aktörers förhållningssätt vad gäller läsförståelsenivåer med fokus på grundskolans senare år. Studiens huvudfråga har varit att med grund i literacybegreppet reda ut vad som betecknas som en grundläggande nivå i läsförståelse hos respektive aktör. LÄS MER

  4. 4. Lus genom finkammen : Lärares möjligheter och hinder att upptäcka elever i riskzonen för läs- och skrivsvårigheter 

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik

    Författare :Anne-Lie Elofsson; [2009]
    Nyckelord :bedömning; kompetens; lästest; läsutveckling; motivation; tillförlitlighet;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur tillförlitliga och likvärdiga lärares bedömningar är enligt läsutvecklingsschemat LUS. Detta görs genom att jämföra elevers resultat på normerade lästest som mäter olika dimensioner i läsningen med lärarnas bedömningar enligt LUS. LÄS MER

  5. 5. Det börjar med språket-att undervisa barn med ett annat modersmål i ämnet svenska

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Eva Jönsson; [2007]
    Nyckelord :Undervisning i ämnet svenska; svenska som andraspråk; modersmålslärare; bedömning;

    Sammanfattning : Mitt syfte med det här examensarbetet har varit att undersöka och beskriva hur sex klasslärare undervisar i ämnet svenska, för att stimulera språkutvecklingen hos elever med ett annat modersmål än svenska. Som grund för mitt arbete har jag valt att göra kvalitativa intervjuer i en mångkulturell grundskola i västra Sverige och har med hjälp av dessa intervjuer försökt att skapa en bild av hur undervisningen går till. LÄS MER