Sökning: "Lars Evén"

Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden Lars Evén.

  1. 1. Gråzoner inom fastighetsmäklarbranschen : en studie om vad som anses etiskt ur ett kundperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Maximilian Eriksson; Elias Swartswe; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: Gray areas in the real estate brokerage industry - a study of what is considered ethical from a customer perspective. Level: Bachelor's degree in business administration Authors: Maximilian Eriksson and Elias Swartswe Supervisor: Lars-Johan Åge Date: 2023 – May Aim: The aim of this study is to examine the gray area between practices in the real estate profession that are legal versus illegal, yet perceived as unethical versus ethical by clients. LÄS MER

  2. 2. Evaluating the Viability of Synthetic Pre-training Data for Face Recognition Using a CNN-Based Multiclass Classifier

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lars Bergström; Dag Hjelm; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Today, face recognition is becoming increasingly accurate and faster with deep learning methods such as convolutional neural networks (CNNs), and is now widely used in areas such as security and entertainment. Typically, these CNNs are trained using real-face datasets like CASIA-WebFace, which was put together using web-crawling of IMDB. LÄS MER

  3. 3. Personlighetsdragens benägenhet att sätta ett högt första pris i en förhandling.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Filip Bertilsson; Elias Johansson; [2023]
    Nyckelord :Förankringseffekten; femfaktorteorin; förhandling; intervju; scenario;

    Sammanfattning : Abstract Title: The tendency of personality traits to set a high first price in a negotiation. Level: Bachelor’s degree thesis, final assignment for bachelor’s degree in business administration. Authors: Filip Bertilsson and Elias Johansson. Supervisor: Lars-Johan Åge. LÄS MER

  4. 4. Glesa Markeringar : Att hitta en ödeplats kreativa potential

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :John Lars Claesson; [2023]
    Nyckelord :Arkitektur; Urbana Studier; Terrain Vague; Malmö; Subnature; Landskapskonst.;

    Sammanfattning : Detta arbete är en resa som försöker finna den kreativa potentialen på en ödeplats i Malmö. I tre delar observeras, analyseras och till sist gestaltas platsen och dess inneboende komponenter och material. LÄS MER

  5. 5. Så skapas kundlojalitet : Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lucas Håkansson; Emilio Silva Aresti; [2022]
    Nyckelord :Customer loyalty; Customer satisfaction; Brand image; Brand Trust; Real estate agent; Kundlojalitet; kundnöjdhet; varumärkesuppfattning; varumärkestillit; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Så skapas kundlojalitet: Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lucas Håkansson och Emilio Silva Aresti Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022- maj Syfte: Syftet med denna kvalitativa studie är att skapa en djupare förståelse för hur fastighetsmäklarföretag i Uppsala arbetar för att skapa kundlojalitet genom de tre begreppen kundnöjdhet, varumärkestillit och varumärkesuppfattning. Metod: Denna studie har använt sig utav en kvalitativ metod där fem kontorschefer hos fastighetsmäklarföretag i Uppsala har intervjuats. LÄS MER