Sökning: "Lean game"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Lean game.

  1. 1. The Impact of Gamification on User Engagement in a Secondhand E-commerce platform

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Yen Dinh; Maya Fogelberg; [2023]
    Nyckelord :Gamification; secondhand e-commerce; game elements;

    Sammanfattning : Using game elements in a non-game context, called gamification, has grown popular recently and can be seen in education, health, and on e-commerce websites. In this thesis, the use of game elements, specifically badges is evaluated on a secondhand website. LÄS MER

  2. 2. Hur en agil planering motsätter viskleken : En fallstudie om infrastrukturprojekteringar

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Patrik Mott; [2023]
    Nyckelord :Lean Construction; Scrum; Design Management; Agile; Lean Construction; Scrum; Projekteringsledning; Agilt;

    Sammanfattning : The traditional project methodology which is influenced by the waterfallmodel and planning tools such as the work breakdown structure and thecritical path method has been found to be redundant when contextualizedwithin the construction industry. Specifically, as they have been proven to beunable to ensure valuable and efficient work processes during the project’sdesign phase. LÄS MER

  3. 3. Domain independent enhancements to Monte Carlo tree search for eurogames

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Peter Bergh; [2020]
    Nyckelord :Monte Carlo tree search · Domain independence · Stochasticity · Eurogames · Carcassonne;

    Sammanfattning : The Monte Carlo tree search-algorithm (MCTS) has been proven successful when applied to combinatorial games, a term applied to sequential games with perfect information. As the focus for MCTS has tended to lean towards combinatorial games, general MCTS-strategies for other types of board games are hard to find. LÄS MER

  4. 4. Utvärdering och förbättringsförslag av utbildningshjälpmedel för ökadkunskap om Lean produktion : För ingenjörs studenter och anställda påtillverkande företag

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :EMMA JANSSON; OTHILIA ÖSTERLING; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den grundläggande tanken bakom Lean är att höja alla värden inom en organisation och atteliminera all form av slöseri. Detta genom att ständigt söka efter och genomföra förbättringar. LÄS MER

  5. 5. Interactive Evolution as a Game Mechanic

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Karl Nihlén; Sebastian Lind; [2017]
    Nyckelord :Interactive; Evolution; Simulation; Games; Mechanic; Genetic; Algorithms;

    Sammanfattning : This thesis explores how interactive evolution is perceived as a game mechanic in a simulation based environment. An artifact called Genetic Olympics was created as a simulation in which interactive evolution was implemented. LÄS MER