Sökning: "Lennart Weibull"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Lennart Weibull.
1. Förtroende – Enkelt att fördärva, svårt att förvärva
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Purpose: The main purpose of this study is to examine how the individuals, who is a part of our focus groups, themselves experience their own trust or not trust for media in order to illustrate how it looks for these individuals. This is because we won't be able to draw a general conclusion. LÄS MER
2. Native advertising - överlevnad och anpassning : En kvalitativ studie om native advertising och pressetik i svensk dagspress
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : I den här uppsatsen undersöker vi hur ansvariga utgivare resonerar kring annonsformatet native advertising. Native advertising är reklam som efterliknar det redaktionella formatet, alltså använder sig av mediumets ursprungsform för att smälta in på sidan. LÄS MER
3. "Fördjuparen" och "Uppdateraren" - nya mönster för nyhetsanvändning för unga vuxna
Magister-uppsats, Institutionen för informationsvetenskapSammanfattning : Abstract Title: The “Investigator” and the “Updater” – new patterns of news use among young adults. Number of pages: 48 Author: Anna Strinnholm Tutor: Amelie Hössjer Course: Media and Communications, D- level Period: Fall of 2005 University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University Purpose/Aim: The aim of this essay is to provide an description of how daily newspaper, TV, radio and the Internet are used by young adults in order to contribute to Lennar Weibulls model “a typology of the Swedish mediasystem from an audience perspectiv”. LÄS MER