Sökning: "om PERCEPTION"
Visar resultat 1 - 5 av 4368 uppsatser innehållade orden om PERCEPTION.
1. EUROSKEPTICISMENS DYNAMIK: SOCIAL KLASS OCH KORRUPTION En kvantitativ studie om korruptionens påverkan på euroskepticism i Central- och Östeuropa
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This paper explores the impact of socioeconomic status and the perception of national corruption on Euroscepticism in Central and Eastern Europe. Compared to other studies in this field, this paper stands out by examining how different social groups are affected by the perception of national corruption. Analyzing data from the Eurobarometer 97. LÄS MER
2. ”INGEN VILL JU HA EN SHORT GUY”. En kvalitativ intervjustudie om hur unga män uppfattar och upplever sig påverkas av utseendenormer på Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Throughout history, beauty ideals have existed as a societal construct, but the recent phenomenon lies in the rapid and widespread dissemination of these ideals through social media. Platforms like Instagram encourage user interaction, fostering a specific type of content. LÄS MER
3. Hur uppfattningar om inputlegitimitet påverkar valdeltagandet i valet till Europaparlamentet -En kvantitativ undersökning av det svenska Europaparlamentsvalet 2019
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Throughout the existence of the European Union, the voter participation in the elections to the European parliament have remained on a comparatively low level. In each member state, participation in these elections have remained on a lower level than in elections to their respective national parliaments, often by a significant margin. LÄS MER
4. ”HAR JAG EN BOK I ÖRONEN KAN JAG GÅ HUR LÅNGT SOM HELST”. En kvalitativ studie om användares relation till ljudböcker jämfört med tryckta böcker
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Har jag en bok i öronen kan jag gå hur långt som helst, or If I have a book in my ears, I can walk as far as I want, is a qualitative study that explores users' relationship with streamed audiobooks, compared to books in printed format. The choice of topic is driven by the fact that digitalization has transformed literature as a medium and the book industry as an enterprise. LÄS MER
5. “De tror att jag hänger med kriminella, att jag är farlig, fast egentligen är det tvärtom ”. En kvalitativ studie om hur mediebevakningen på Göteborgs förorter påverkar identitetsskapandet hos ungdomar boende i områdena
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study is to examine how youth residing in the suburbs of Gothenburg perceive the media portrayal of their residential areas and how this representation influences their self-image and identity. To address the study's objectives, three research questions have been formulated to gain a deeper understanding of the subject: 1. LÄS MER