Sökning: "Linus Kristiansson"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Linus Kristiansson.

  1. 1. Utformningen av en navigerbar och användbar e-handel för uthyrning av friluftsartiklar

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Erik Kristiansson; Linus Bäckbro Kuusisto; Isak Nordenback; Erika Hansson; Beatrice Forsberg; August Karlsson; Axel Nilsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how a web application can be designed to appeal to the customer group young adults on the aspects navigability and usability. This is investigated with the problem thesis: How can a web application with the purpose of renting outdoor equipment be designed to be experienced as usable and navigable? The report and the study rested on a theoretical foundation for the design of the service and the methods that are used during the study as well as the definitions of the concepts that are used. LÄS MER

  2. 2. Att ges rum : En studie om posttraumatiskt växande och känsla av sammanhang

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Hälsa och välfärd

    Författare :Wilda Kristiansson; Linus Lenander; [2020]
    Nyckelord :sense of coherence; posttraumatic growth; turning points; resilience; adverse childhood experiences; existentialism; känsla av sammanhang; posttraumatiskt växande; vändpunkter; resiliens; barndomstrauma; existentialism;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur känsla av sammanhang (KASAM) påverkas i vuxenlivet hos individer som farit illa i barndomen. Tidigare forskning tydliggör vilken omfattande problematik det kan vara. Vidare undersöker studien betydelsen av vändpunkter och motståndskraft för posttraumatiskt växande. LÄS MER

  3. 3. Utformning av en e-marknadsplats med hög användbarhet för företag inom Ung Företagsamhet och som är lättnavigerad för alla användare.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Harald Ekholm; Linus Falck; Kristin Gylseth; Fredrik Höije; Victor Kristiansson; Gustaf Sagent; Linnéa Tullin; [2018]
    Nyckelord :xpanda; navigerbarhet; användbarhet; kandidat; webbapplikation; e-marknadsplats;

    Sammanfattning : Ung Företagsamhet (UF) erbjuder ungdomar i gymnasiet möjligheten att testa på hur det är att driva ett företag under ett års tid. Enligt en enkätundersökning, som utfördes på studenter från Linköpings Universitet och på olika gymnasieskolor, framkom det att den största försäljningen av UF-produkter sker på fysiska marknadsplatser. LÄS MER

  4. 4. Klicka med konsumenten : En kvantitativ studie om hur annonsinnehåll och förtroende till annonsören påverkar svenska konsumenters attityder till företags annonser på social medier

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Bengtsson Joakim; Kristiansson Linus; [2016]
    Nyckelord :svenska konsumenter; attityder; sociala medier; annonser; annonsinnehåll; förtroende till annonsören;

    Sammanfattning : Författare: Joakim Bengtsson och Linus Kristiansson Handledare: Joachim Timlon Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet, 30 högskolepoäng, Företagsekonomi, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Kalmar, 4FE63E, Vårtermin 2016. Rapportens titel: Klicka med konsumenten - En kvantitativ studie om hur annonsinnehåll och förtroende till annonsören påverkar svenska konsumenters attityder till företags annonser på social medier Frågeställning: Hur påverkar annonsinnehåll och förtroende till annonsören svenska konsumenters attityder till företags annonser på sociala medier? Syfte: Huvudsyftet med detta examensarbete är att förklara och analysera hur annonsinnehåll och förtroendet till annonsören påverkar svenska konsumenters attityder till företags annonser på sociala medier. LÄS MER