Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. En studie om samspelet mellan högpresterande elever och digitala läromedel : Lärarens arbetssätt i årskurs 2–4 i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Malin Svanholm; Rebecka Törnberg; [2023]
    Nyckelord :Digital learning materials; TPACK; The triadic interdependence model; High-achieving students; Digital competence; Mathematics teaching; Digitala läromedel; TPACK; Triadiska interdependensmodellen; Högpresterande elever; Digital kompetens; Matematikundervisning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to increase the knowledge about how teachers work with digital learning material and high-achieving students in the subject of mathematics. The study is based on active teachers in grades two, three and four. LÄS MER

  2. 2. Barnhälsovårdssjuksköterskors upplevelser av att möta föräldrar vars barn misstänks ha en födoämnesallergi

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Jeanette Svahn; Malin Törnberg; [2019]
    Nyckelord :födoämnesallergi; barn; barnhälsovårdssjuksköterskor; upplevelser; föräldrar; barnavårdscentral;

    Sammanfattning : Födoämnesallergi klassificeras som ett hälsoproblem som tenderar att öka över tid. Barnavårdscentralen och de specialistsjuksköterskor som arbetar där har en viktig roll i att upptäcka, stödja och ge information till familjer vars barn drabbas av en födoämnesallergi. LÄS MER