Sökning: "Mats Söderholm"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Mats Söderholm.

  1. 1. Gymnasieelevers syn på kreativitet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mats Söderholm; [2018]
    Nyckelord :Creativity; define; strengthen; weakens;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how students on the computer game development program at Ljud och bild skolan, define creativity and what they experience strengthen respective weakens their creative ability. The Swedish “gymnasieskola” (Upper secondary school) has an assignment to stimulate student’s creativity, an ability described as one of the most important skills today by leading expertise in pedagogic. LÄS MER

  2. 2. Att stödja för delaktighet : En kvalitativ studie av personal på LSS-boenden och deras perspektiv på delaktighet för den boende

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Mats Söderholm; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Motivation, spel och kanji : Gameplay:s inverkan på motivationen i spel med syfte att lära ut kanji

    Magister-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Mats Söderholm; [2010]
    Nyckelord :Serious Games; motivation; kanji; gameplay; japanska;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur olika nivåer av gameplay i spel påverkar motivationen hos testpersoner som deltagit i en undersökning där de fått spela olika serious games framtagna med syfte att lära ut det japanska skriftsystemet kanji. Metoden för undersökningen är baserad på teorier och tidigare undersökningar av bland andra Owston, Wideman, Sinitskaya Ronda och Brown (2009), De Grove, Merchant och Van Looy (2009) och Csikszentmihalyi (1990). LÄS MER

  4. 4. Berättande i spel : En analys av relationen mellan karaktärer,interagerbarhet och presentation i spelen Half-Life 2,Fallout 3 och Fahrenheit

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Mats Söderholm; [2009]
    Nyckelord :Datorspel; berättande; berättelser; spelupplevelse; Half-Life 2; Fallout 3;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur förhållandet mellan karaktären, interagerbarheten ochpresentationen påverkar möjligheterna för hur spelaren uppfattar berättelsen i spelenHalf-Life 2(Valve Corperation, 2004), Fallout 3 (Bethesda Game Studio, 2008) ochFahrenheit (Quantic Dream, 2005). Metoden för analyserna är baserat på Aarseths (2007)teorier och går ut på att jag själv spelat spelen och sedan analyserat dessa utifrån minaegna spelupplevelser. LÄS MER