Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. E-commerce in Greece and Sweden: A cross-country investigation of consumer privacy attitudes and behaviours

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Maria Zoi Damanaki; Michaela Kanaan; [2021]
    Nyckelord :Online privacy concerns; Privacy e-commerce; Cross-country online behaviour; Power-responsibility equilibrium; Hofstede’s cultural dimensions;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to contribute with a cross-country approach to the research about consumers’ online privacy concerns by investigating Greek and Swedish consumers’ privacy attitudes and behaviours in the digital marketplace. Theoretical framework: The study’s theoretical framework is based on the Power-Responsibility Equilibrium Theory (PRE) perspective and three of Hoftsede’s cultural dimensions; uncertainty avoidance, power distance, and individualism. LÄS MER

  2. 2. Influencers, trovärdiga eller inte?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cornelia Borg; Elisabeth Herslow; Michaela Kanaan; [2020]
    Nyckelord :Influencer; Produktplacering; Trovärdighet; The Source Credibility Model; The Source Attractiveness Model; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra till en ökad kunskap inom forskningsfältet influencer marketing. Uppsatsen kommer att undersöka konsumenters uppfattning gällande influencers produktplaceringar i sociala medier. LÄS MER