Sökning: "Monika Ahlström"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Monika Ahlström.
1. Sociala medier som marknadsföringskanal - en studie om varumärkesskapande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur företag använder sociala medier för att skapa varumärket. Vi vill veta hur företaget och konsumenten påverkar varumärket genom en tvåvägskommunikation över sociala medier. Vidare vill vi undersöka hur företaget kommunicerar med konsumenten för att skapa en varumärkesrelation. LÄS MER
2. Konkurrensstrategi och affärsmodeller : En undersökning av nätverksbolaget SAS
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Avreglering har kommit att förändra förhållandena i flertalet branscher. Förändringar i form av ett stort antal aktörer på marknaden (nya och gamla) och dessas användande av olika strategier skapar en ny konkurrenssituation. LÄS MER