Sökning: "Motor skills"
Visar resultat 21 - 25 av 208 uppsatser innehållade orden Motor skills.
21. Effects of Physical Activities on Social Skills and Well-being in Autistic Children : A systematic literature review from 2012-2023
Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, CHILDSammanfattning : Background: Physican activitiy (PA) benefits people of all age groups. PA can improve not only physical fitness, but also social skills, behavior as well as psychological well-being in neurotypican populations. Social skills and well-being are essential elements for life. Autistic children face deficits is both these apsects. LÄS MER
22. Lacing a Chord Between Motor Skills and Sonification
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Detta arbete undersöker om sonifiering och användningen av ljud kan förstärka inlärning av sekvenser i muskelminnet. Specifikt undersöks inmatning av sekvenser på en modifierad numpad. Testerna går ut på att se om upprepade inmatningar av samma sekvens ger bättre resultat avseende tid och antal fel, med eller utan ljud som stöd. LÄS MER
23. To play or not to play : the relationship between motor skills, pretend play and play participation
Master-uppsats,Sammanfattning : .... LÄS MER
24. Participation in leisure activities for children with a developmental coordination disorder : A systematic literature review
Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, CHILDSammanfattning : Background: Participating in leisure activities is one positive aspect that promotes a sense of belonging and a social support network, which are beneficial for better health and well-being. Despite this, children with physical disabilities participate less in leisure activities, including children with Developmental Coordination Disorders (DCD). LÄS MER
25. Utvecklande lek : att gestalta lekmiljöer som främjar barns utveckling
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Många lekmiljöer som byggs idag är väldigt lika varandra och har därför samma problematik. De är för öppna, de har för stort fokus på redskap och de prioriterar att främja motorisk utveckling på bekostnad av barnens möjlighet till kognitiv och emotionell utveckling (Beckman, Paget & Spiegal 2018:4-5). LÄS MER