Sökning: "Nyckelord: Strategisk kommunikation"

Visar resultat 26 - 27 av 27 uppsatser innehållade orden Nyckelord: Strategisk kommunikation.

  1. 26.  Generationsväxling - en tidsinställd bomb :  En studie av generationsväxling på Landstinget i Värmland

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Josefin Forsberg; Maria Pettersson; [2010]
    Nyckelord :generationsväxling och kompetensöverföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med undersökningen i vår uppsats var att se hur generationsväxling och kompetensöverföring fungerar i en organisation och se hur en organisation hanterar de stora pensionsavgångarna som kommer att ske inom de närmaste åren. Idén till att skriva om och att undersöka hur generationsväxling och kompetensöverföring fungerar i praktiken fick vi när vi var på en inspirationsföreläsning inför C-uppsatsskrivandet. LÄS MER

  2. 27. Publicitet & Mediekonstruktioner : Hur Orrefors Kosta Boda har konstruerats i de lokala medierna och hur de har fått publicitet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Nina Romanenko; [2007]
    Nyckelord :Mediekonstruktioner; Extern kommunikation; Strategisk kommunikation; Publicitet;

    Sammanfattning : Den här studien bygger dels på en narrativ analys av artiklar i Smålandsposten och deras gestaltning av Orrefors Kosta Boda, dels på en fallstudie över Orrefors Kosta Bodas externa och interna kommunikation där den externa kommunikationen hamnar i fokus. Problemformuleringen ställer följande frågor: Hur konstruerar de lokala medierna bilden av Orrefors Kosta Boda och vad är det som utmärker deras texter? • Kan en organisation få publicitet i de lokala medierna utan att använda sig av en medveten kommunikationsstrategi och hur går det att förstå detta? • Om Orrefors Kosta Boda använder sig av kommunikativa strategier för att synas i de lokala medierna, vilka är dessa? • I vilken uträckning har Orrefors Kosta Boda AB samma budskap till sina medarbetare som till medier? • Vilken relation och kommunikation har Orrefors Kosta Boda med de kommuner där de har sin verksamhet? Studien bygger på fem olika nyckelord: organisationskommunikation, ledarskap, strategisk kommunikation, integrerad kommunikation samt mediekonstruktioner – narratologi. LÄS MER