Sökning: "Nyckelord: Strategisk kommunikation"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade orden Nyckelord: Strategisk kommunikation.

  1. 11. Strategisk kompetensförsörjning : Hur fungerar det i praktiken?

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Dzana Pranjic; Ewelina Joelsson; [2017]
    Nyckelord :Strategisk kompetensförsörjning; kompetensutveckling; attrahera; behålla; medarbetare; introduktion;

    Sammanfattning : Sammanfattning Den här uppsatsen är skriven inom ämnet Arbetsvetenskap. Uppsatsen handlar om strategisk kompetensförsörjning och hur det fungerar i praktiken. Kompetensutveckling, som är en av delarna i kompetensförsörjningen, är ett begrepp som är positivt laddat hos de flesta individer. LÄS MER

  2. 12. "Vi vill vara ett hållbart företag i ett hållbart samhälle." : En kvalitativ studie i hur klimatbelastande företag konstruerar hållbarhet.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jenny Nilsson; Ida Vesterlund; [2017]
    Nyckelord :Sustainability communication; sustainability; discourse analysis; discourse theory; weak sustainability; strong sustainability; climate compromising hållbarhetskommunikation; hållbarhet; diskursanalys; diskursteori; svag hållbarhetsdiskurs; stark hållbarhetsdiskurs; klimatbelastande; Social Sciences;

    Sammanfattning : ”We want to be a sustainable company in a sustainable society.” A qualitative study of how climate comprimising companies construct sustainability. The aim of this study is to examine how companies in a climate compromising industry construct the concept of sustainability within its external communication. LÄS MER

  3. 13. När Facebook ger röst till tusentals kunder i en kris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Agnes Nilsson; Johanna Björnbäck; [2016]
    Nyckelord :Keywords: Interaction; crisis; crisis construction; sensegiving communication; sensemaking communication; social media; crisis communication Nyckelord: Interaktion; kris; kriskonstruktion; meningsgivande kommunikation; meningsskapande kommunikation; sociala medier; kriskommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : När Facebook ger röst till tusentals kunder - i en kris Syftet med studien var att undersöka och analysera hur interaktioner, mellan Canal Digital och deras kunder samt kunderna emellan, konstruerade krisen som utvecklades på Canal Digitals Facebook-sida. Studien ämnade till att fördjupa forskningen inom fältet kriskommunikation med avseende på hur en kriskonstruktion utvecklas i interaktioner på sociala medier. LÄS MER

  4. 14. Sociala medier som maktens spegel - en studie om relationsskapande mellan företag och konsument

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Caroline Lindkvist; Emma Holmström; [2016]
    Nyckelord :Relationer; makt; maktbalans; maktutövning; sociala medier; företag; konsument; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien har fokuserat på hur maktutövning på sociala medier tar sig uttryck i relationsskapande aktiviteter och konversationer mellan IKEA och dess konsumenter. Avstampet har skett ur ett socialkonstruktionistiskt perspektiv där hermeneutiken varit rådande för analysen. LÄS MER

  5. 15. Såld på internet - En studie om övervakning och integritet på Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Linnéa Tunhage; Josefina Motin; [2015]
    Nyckelord :targeted advertisment.; Facebook; information; privacy; surviellance; behavior; social media; digital media; digital communication; Strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sociala medier har förändrat förutsättningarna för social interaktion. Idag spelar sociala medier en viktig roll i användares sociala liv, men betendet på sociala medier skiljer sig dock från hur människor beter sig i den fysiska världen. LÄS MER